ترندهای روز

کوسه‌ای به نام «جینی» رکورد طولانی‌ترین شنا برای مهاجرت را شکست

پایگاه خبری تحلیلی ایران تحلیل (irtahlil.com):

یک کوسه ابریشمی به نام “جنی” رکورد طولانی ترین شنای مهاجرت را شکست. این کوسه ۲۷۰۰۰ کیلومتر در اقیانوس آرام شنا کرد تا به زیستگاه جدید خود برسد. تقریبا شش برابر بیشتر از رکورد قبلی. این مهاجرت طولانی نشان می دهد که ما به اقدامات بین المللی برای حفظ بقای گونه های کوسه در معرض خطر نیاز داریم.

این کوسه ابریشمی اولین بار در جولای ۲۰۲۱ در نزدیکی جزیره ولف در شمال منطقه حفاظت شده دریایی گالاپاگوس مشاهده شد. این منطقه در هزار کیلومتری ساحل اکوادور قرار دارد. محققان موسسه چارلز داروین سفر حماسی جن را که ۵۴۶ روز به طول انجامید، به صورت زنده دنبال کردند.

دانشمندان قبل از شروع سفر جینی یک ردیاب را به او متصل کردند. این کوسه ابریشمی در سفر دریایی بزرگ خود بیش از ۲۷۶۰۰ کیلومتر را شنا کرد.

این سفر شش برابر طولانی‌ترین مهاجرت ثبت‌شده برای یک کوسه ابریشمی بود. و نشان می دهد که چگونه کوسه ها از وسعت اقیانوس های زمین بیشترین استفاده را می کنند.

کوسه ای به نام مسیر مهاجرت جن در اقیانوس آرام. خطوط سفید مسیرهای مهاجرت و خطوط آبی مناطق حفاظت شده دریایی هستند

مهاجرت طولانی کوسه ها

کوسه ها صدها میلیون سال است که در اقیانوس ها پرسه می زنند و به نظر می رسد مرزهایی که ما انسان ها روی نقشه ها مشخص می کنیم برای این حیوانات معنی ندارد.

مسیرهای طولانی مهاجرت کوسه ها از نقاطی در آب های بین المللی می گذرد که ماهی های فراوانی دارند و به شدت صید می شوند. این بدان معناست که زندگی کوسه های مهاجر در معرض خطر بالایی قرار دارد.

در واقع، بقای گونه های مختلف کوسه توسط انسان تهدید می شود. محققان می گویند مسیر مهاجرت کوسه ها نشان می دهد که برای نجات این حیوانات به یک واکنش و هماهنگی بین المللی نیاز است.

درک الگوهای مهاجرت و مسیرهای کوسه های ابریشمی و سایر گونه ها در منطقه تهدید کوسه در توسعه استراتژی های مدیریتی برای بازگرداندن جمعیت این حیوانات ضروری است.

بیش از ۹۹ درصد از مسیر مهاجرت جینی در آب های بین المللی بود. بسیار فراتر از منطقه حفاظت شده در اطراف جزایر گالاپاگوس. نکته جالب دیگر در کوچ جینی، مسیرهای مکرر و بسیار طولانی در جهت غرب و جنوب بود. این یافته ها نشان می دهد که اقدام یک کشور در مرزهای آبی خود نمی تواند برای نجات و حفظ این کوسه ها کافی باشد.

منبع: دیجیاتو

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا