محیط زیست

کولاک برف و تندباد لحظه‌ای آسمان اصفهان را در می‌نوردد

آسیاه آقایی در گفت وگو با خبرنگار ایران تحلیل درباره پیش بینی هواشناسی استان اصفهان گفت: بررسی نقشه های پیش یابی هواشناسی حاکی از پایداری هوای امروز و نفوذ سامانه ناپایدار بارانی از فردا به استان است.

وی افزود: بر این اساس امروز در اکثر مناطق هوا صاف تا کمی ابری، گاهی وزش باد، فردا کمی ابری، بتدریج افزایش ابر، گاهی وزش باد شدید و شروع بارندگی و بارش باران پیش بینی می شود. در مناطق سردسیر و ارتفاعات رخ خواهد داد. از نیمه غربی و جنوبی و بعد از آن در سایر نقاط برف پیش بینی می شود.

کارشناس اداره کل هواشناسی استان اصفهان ادامه داد: بارش باران تا اواخر وقت جمعه در استان ادامه دارد و شدت آن در نیمه غربی و جنوبی استان و در مناطق مرزی با استان های همجوار خواهد بود.

وی تصریح کرد: در مناطق مستعد بارش شدید باران، مه، کاهش دید و احتمال رگبار برف، رعد و برق و تگرگ، شدت وزش باد در روز جمعه به ویژه شنبه افزایش می یابد و وزش باد دور نیست. خاموش

آقایی گفت: خطرات ناشی از فعالیت این سامانه از جمله آبگرفتگی معابر، لغزش و اختلال در تردد جاده ها طی اخطارهای زرد ۷۳ و نارنجی ۲۸ و مجدداً روز یکشنبه با عبور موج از شمال اعلام شده است. نیمه شمالی در برخی مناطق نیمه شمالی احتمال بارش خفیف و پراکنده وجود دارد. یک استان وجود دارد.

صدور اخطار نارنجی در پی تقویت فعالیت سامانه بارشی

وی به اخطار نارنجی رنگ با تقویت فعالیت سامانه بارشی از عصر پنجشنبه تا اوایل شنبه بیست و هشتم اشاره کرد. بهمن وی در استان گفت: این سامانه در مناطق سردسیر و ارتفاعات بارش باران و برف، وزش باد شدید موقت، در برخی نقاط گرد و خاک و در نقاط مستعد طوفان گرمسیری، رعد و برق و تگرگ، کولاک موقت برف، افت نسبی دما، مه به همراه خواهد داشت. و کاهش دید است.

کارشناس اداره کل هواشناسی استان اصفهان ادامه داد: با تقویت فعالیت سامانه بارشی، مناطق غرب و جنوب به ویژه اسلام آباد موگوی، بویین فکر کردسمیرم، چادگان، خوانسار، فریدون (داران)، دهاقان، آران و بدگلشهرضا، فریدونشهر، فلورجان، کاشان، گلپایگان، لنجان (زرین شهر) تحت تاثیر قرار خواهند گرفت.

وی افزود: اختلال در ناوگان جاده ای، هوایی و ریلی، یخ زدگی و لغزندگی زمین در گردنه های کوهستانی به دلیل بارش برف، مسدود شدن گردنه های مسیر برف روبی، کاهش دید، احتمال بارش موقت برف، آبگرفتگی معابر، معابر و رودخانه ها. کاهش دید ناشی از گرد و غبار یا مه، احتمال سقوط اجسام و عوارض ناشی از خطرات سامانه مذکور در استان.

اخطار زرد با باد شدید و کولاک برف/ ممنوعیت توقف در بستر و حاشیه رودخانه ها

آقایی با اشاره به هشدار تراز زرد با فعالیت سامانه بارشی پیش از ظهر پنجشنبه تا پایان روز شنبه بیست و هشتم بهمن وی بیان کرد: فعالیت این سامانه با بارش باران و برف، وزش باد شدید موقت، مه و کاهش دید، کولاک برف در ارتفاعات پیش بینی می شود.

وی اثرات فعالیت سامانه بارشی را طی روز پنجشنبه بیان کرد بیست و ششم بهمن در نواحی غربی اسلام آباد موگوی، بویین فکر کردسمیرم، چادگان، خوانسار، فریدون (داران)، فریدونشهر، گلپایگان، شاهین شهر و میمه افزود: روز جمعه تمامی مناطق استان اصفهان درگیر سامانه مذکور هستند.

کارشناس اداره کل هواشناسی استان اصفهان ادامه داد: در این مدت شهرهای آران و بدگلاردستان، اسلام آباد موگویانارک بادرود بویین فکر کردچادگان، چپانان، خوانسار، خوروبیابانکفریدن (داران)، کشاورزان، متنبرخوار (دولت آباد)، زواره، سمیرم، شهرضا، فرودگاه اصفهان، فریدونشهر، کاشان، کبوترآبادکهپایه، گلپایگان، لنجان (زرین شهر)، مبارکه، مهاباد، مورچه خورت، شاهین شهر و میمه، نایین، نجف آباد، نطنز و نسخه آنها تحت تأثیر سیستم بارندگی هستند.

وی گفت: فعالیت سامانه بارشی در روز شنبه بیست و هشتم بهمن در مناطق اردستان، انارک، بادرود، سمیرم، چوپانان، خوروبیابانکزواره، شهرضا، فرودگاه اصفهان، کبوترآبادکهپایه، لنجان (زرین شهر)، مبارکه، مهاباد، شاهین شهر و میمه، نایین، نطنز و نسخه پیش بینی شده است.

آقایی گفت: آبگرفتگی معابر عمومی، ایجاد روان آب، سیلابی شدن مسیل ها، افزایش ناگهانی سطح آب رودخانه ها و مسیل ها، وقوع رعد و برق، وزش باد شدید، رانش زمین در گردنه های کوهستانی به دلیل بارش برف، مسدود شدن گردنه های مسیرهای برف روبی. برخی از خطرات این سیستم هستند. .

وی افزود: پرهیز از سفرهای غیرضروری به ویژه در گردنه های برفگیر و داشتن خودروهای مجهز به تجهیزات زمستانی در مناطق سردسیر، عدم توقف در بستر و حاشیه رودخانه ها، احتیاط در عبور از حاشیه رودخانه ها و مسیل ها، خودداری از کوهنوردی و جابجایی عشایر. پرهیز از فعالیت‌های عمرانی، آماده‌سازی دستگاه‌های اجرایی و امدادی، پاک‌سازی دهانه پل‌ها، لایروبی کانال‌ها و آبراه‌ها، آماده‌سازی راه برای برف‌روبی در گردنه‌ها و اماکن سردسیر توصیه می‌شود.

کارشناس اداره کل هواشناسی اصفهان با بیان اینکه دمای هوا طی ۲۴ ساعت آینده تغییر محسوسی نخواهد داشت، خاطرنشان کرد: بیشینه دمای هوای کلانشهر اصفهان در گرم ترین ساعات امروز به ۱۷ درجه سانتیگراد و کمینه دما به ۳ درجه خواهد رسید. فردا صبح. خوروبیابانک با حداکثر دمای ۲۸ درجه سانتیگراد و بویین فکر کرد با دمای ۶- درجه سانتیگراد به ترتیب گرمترین و سردترین مناطق استان هستند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا