ارزهای دیجیتال

کوین مرده چیست؟







داده ها نشان می دهد که دارایی های دیجیتال در صورت معرفی در مراحل صعودی در معرض خطر انقراض هستند.



بر اساس تجزیه و تحلیل جدید CoinGecko در این هفته، بیش از ۵۰ درصد از ارزهای دیجیتال فهرست شده در این پلتفرم از سال ۲۰۱۴ شکست خورده اند و به نظر می رسد بسیاری از ارزهای رمزنگاری شده سقوط کرده در فازهای بازار صعودی رخ داده اند.

داده ها نشان می دهد که از ۲۴۰۰۰ توکنی که تاکنون در این پلتفرم ظاهر شده اند، ۱۴۳۹۰ توکن دیگر فعال نیستند.

کوین گکو از سه معیار برای در نظر گرفتن توکن مرده استفاده کرد، از جمله: هیچ فعالیت تجاری در ۳۰ روز گذشته ثبت نشده است، هیچ پروژه ای به عنوان کلاهبرداری علامت گذاری نشده است و در نهایت درخواست غیرفعال کردن پروژه.

بیشتر دارایی‌های دیجیتال مرده در بازار صعودی ۲۰۲۰-۲۰۲۱ ظاهر شدند و ۷۵۳۰ ارز دیجیتال منسوخ راه‌اندازی شده در این دوره ۵۳.۶ درصد از کل ارزهای دیجیتال CoinGecko را تشکیل می‌دهند. در مقایسه، در طول بازار صعودی ۲۰۱۷-۲۰۱۸، بیش از ۱۴۵۰ پروژه از حدود ۳۰۰۰ پروژه راه اندازی شده در آن زمان بسته شد.

کوین توضیح داد: «تعداد بالای سکه‌های مرده در سال‌های ۲۰۲۰-۲۰۲۱ را می‌توان به سهولت استقرار توکن و محبوبیت فزاینده memecoins نسبت داد، با این حال بسیاری از پروژه‌های memecoin بدون محصول راه‌اندازی می‌شوند و اکثر آنها پس از مدت کوتاهی رها می‌شوند.» گکو

سال بعد، نرخ شکست کریپتوها ۶۰ درصد بود و ۳۵۲۰ پروژه تعطیل شدند. تا کنون در سال ۲۰۲۳، تنها ۲۸۹ از بیش از ۴۰۰۰ ارز رمزنگاری شده فهرست شده غیرفعال شده اند که نشان دهنده نرخ شکست کمتر از ۱۰ درصد است. با این حال، باید دید که آیا این نرخ در طول زمان ادامه خواهد داشت یا خیر.









دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا