ترندهای روز

کپی ناشیانه و بی‌مزه کارگردان گشت ارشاد سوژه شد

پایگاه خبری تحلیلی افق میهن (ofoghmihan.ir):

فیلم اخیراً اکران شده “پول و پارتی” سعی کرده نسخه ای جعلی از فیلم های پرفروش بالیوود (هند) باشد.

کپی ناشیانه و بی مزه کارگردان گشت ارشاد سوژه شد

صفحه اینستاگرام تو فیلم در نقد این فیلم نوشت: سعید سهیلی میدونه داره چیکار میکنه! همه چیز از اواسط دهه هشتاد و با اکران فیلم پیچیده و متفاوت «چارنگشتی» به کارگردانی او آغاز شد، اما به دلیل معادلات حاکم بر گیشه، شکست سنگینی برای او به همراه داشت. او باید خیلی زود خسارات مالی خود را جبران می کرد و در عین حال نمی توانست نسبت به جایگاه خود در جریان اصلی فیلمسازی بی تفاوت باشد. او در اقدامی کنایه آمیز بعد از «چارنگشتی» فیلم «چرنگولی» را ساخت و اتفاقاً یکی از برندگان گیشه قرار گرفت.

«پول و پارتی» در این مسیر اوج محسوب می شود. شاید زمانی گروه برای فروش بیشتر به سراغ فرمول های فیلمسازی در سینمای هند رفتند، اما به جرأت می توان گفت در دهه های اخیر هیچ فیلمسازی با این وضوح «فیلم هندی» نساخته است!

سهیلی در طراحی داستان «پول و مهمانی» از کلیشه هایی مانند خانواده های فقیر و رویای ثروت استفاده کامل کرد و بعدها چاشنی عشق ناگهانی اما به شدت افلاطونی را به آن اضافه کرد و در نهایت با کلوزآپ افراطی کارگردانی کرد. از چشمان شخصیت ها و حرکات اغراق آمیز دوربین برای نشان دادن واکنش. احساسات شخصیت ها قواعد فیلمسازی به سبک هندی را یکی یکی تیک زده است!

او حتی از بازی با آتش برای اثبات عشق و مهمانی رقص خود تردید نکرده است. البته باید فهمید که برای رقص دونفره به ترکیب داریوش فرهنگ و ساعد سهیلی بسنده کرده و نیوشا دیغمی را در کار نگذاشته است. حالا غذا آماده است. فیلم هندی لطفا! طبیعتاً دنبال منطق داستان نیستند؟

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا