اخبار اقتصاد ایران

کیا سونت پلاک ملی گرفت، کراس اوور وارداتی کیا به خیابان ها می آید+ عکس

جدیدترین تصاویر اختصاصی خودروبانک، کیا سوناتا ۲۰۲۳ را با پلاک ملی نشان می دهد و از این پس شاهد حضور خودروهای وارداتی کوشا خودرو در جاده های کشور هستیم.

ایران تحلیل، کیا سونته یکی از محصولات نسبتا جدید گروه خودروسازی کیا موتورز کره جنوبی است که در سال ۲۰۲۰ به بازار عرضه شد. این خودرو به طور خاص برای بازار در حال توسعه آسیا طراحی و تولید شده است و در کارخانه کیا موتورز هند در ایالت آندرا پرادش مونتاژ می شود.

کیا سوناتا از برادر بزرگترش، مدل اسپورتیج الهام گرفته شده است. در واقع، طراحی اسپورتیج برای ایجاد Sonnet بهینه سازی شد. بنابراین خطوط و جزئیات طراحی این دو مدل بسیار شبیه به هم هستند.

کیا سانتت یک کراس اوور کوچک با طول محور ۲۵۰۰ میلی متر است و از این نظر در دسته خودروهای شهری و جاده ای قرار می گیرد.

این خودرو از نظر طراحی داخلی نیز توجه بسیاری را به خود جلب کرده است. داشبورد آن شامل دو صفحه نمایش دیجیتال بزرگ است که در وسط به هم متصل شده اند. علاوه بر این از مواد باکیفیت و ترکیبی از رنگ های جذاب مشکی و قرمز برای پوشش صندلی ها و داشبورد استفاده شده است.

در مورد ظاهر خارجی، Sonnet دارای طراحی منحصر به فردی است که از دماغه کیا تایگر الهام گرفته شده است و با استفاده از عناصر طراحی مانند جلوپنجره افقی و چراغ های تیز و کشیده، حس یک خودروی اسپرت و جوان پسند را القا می کند.

مشخصات فنی کیا سوناتا ۲۰۲۳

کیا سوناتا ۲۰۲۳ مجهز به یک موتور چهار سیلندر خطی ۱۶ سوپاپه ۱۴۹۷ سی سی است که حداکثر قدرت ۱۱۴ اسب بخار در ۶۳۰۰ دور در دقیقه و حداکثر گشتاور ۱۴۴ نیوتن متر در ۴۵۰۰ دور در دقیقه تولید می کند.

نیروی تولید شده توسط موتور از طریق گیربکس CVT به سیستم انتقال قدرت و در نهایت به چرخ های جلو منتقل می شود.

سونت در ۱۱.۸ ثانیه از حالت سکون به سرعت ۱۰۰ کیلومتر در ساعت می رسد. حداکثر سرعت این خودرو ۱۷۰ کیلومتر بر ساعت است.

ابعاد کلی این خودرو شامل طول ۴۱۲۰ میلی متر، عرض ۱۷۹۰ میلی متر و ارتفاع ۱۶۲۵ میلی متر است. فاصله بین دو محور آن ۲۵۰۰ میلی متر است. وزن خالص کیا سوناتا بدون بار و سرنشین ۱۱۷۰ کیلوگرم است.

به طور کلی کیا سوناتا یکی از بهترین گزینه ها در سگمنت هاچ بک کراس اوورهای شهری به حساب می آید که علاوه بر طراحی جذاب و منحصربفرد، ساخت باکیفیت و قیمت مناسبی نیز دارد. انتظار می رود با ورود این محصول به بازار ایران، با استقبال خوبی از سوی مشتریان جوان و علاقه مندان به خودروهای اسپرت شهری کوچک مواجه شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا