ترندهای روز

کیفرخواست در پرونده قتل به شیوه سریال پوست شیر

پایگاه خبری تحلیلی افق میهن (ofoghmihan.ir):

پس از حدود ۱۰ ماه بررسی ابعاد این پرونده عجیب، بازپرس پرونده کیفرخواست عامل اصلی تزریق سم مار به عنوان مباشر و همچنین عموی وی و سه همدست دیگرش را به اتهام معاونت قتل صادر کرد. و به دادگاه کیفری استان تهران ارسال کرد.

تحقیقات جنایی درباره این قتل در روزهای اول آبان ماجرا از سال جاری زمانی آغاز شد که مرگ مردی در یکی از بیمارستان های تهران به بازپرس گارد پایتخت و ماموران اداره دهم پلیس آگاهی اعلام شد.

در ابتدای تحقیقات علت مرگ مقتول پرونده که مردی ثروتمند بود در هاله ای از بلاتکلیفی بود. اگرچه در ابتدا غیرعادی به نظر نمی رسید، اما بعداً گزارش پزشکی قانونی ابهاماتی را در رابطه با علت مرگ مرد میانسال نشان داد. این ابهامات، ظن رئیس اداره دهم پلیس را برانگیخت و خواستار تحقیقات بیشتر شد.

از جمله این تحقیقات کالبد شکافی بود که منجر به کشف رد سوزن در پشت متوفی شد. این در حالی بود که محل سوزن قسمتی از بدن نبود که معمولاً برای تزریق استفاده می شود. همزمان با تحقیقات بیشتر و بازجویی از دوستان متوفی مشخص شد که وی در آخرین ساعات زندگی از کمردرد رنج می برد و حتی با بالا کشیدن پیراهن از دوستانش خواست تا آن قسمت از بدنش را ببینند.

دوستان آن مرحوم گفتند: فقط دیدیم که قسمتی از بدنش که صحبت می کرد و باعث ناراحتی او می شد قرمزتر از سایر قسمت های بدنش بود.

یکی از دوستان متوفی به ماموران گفت: من و او سوار موتورسیکلت بودیم. من راننده بودم و او مسافر. در یکی از خیابان ها در حال تردد بودیم که ناگهان موتورسیکلت دیگری با دو سرنشین به ما نزدیک شد و با هم برخورد کردیم و دوستم از پشت احساس ناراحتی کرد.

به این ترتیب ماموران قدم به قدم به کشف حقیقت نزدیک می شدند. کارآگاهان با بررسی مسیر تردد و محل برخورد دو موتورسیکلت متوجه شدند یکی از سرنشینان موتورسیکلت تصادف کرده با متوفی و ​​دوستش در لحظاتی کوتاه به طرز ماهرانه ای سرنگ را به پشت متوفی فرو کرده است.

بر اساس تصاویر موجود به نظر می رسید دو فرد ناشناس با هدف خاصی به موتورسیکلت متوفی و ​​دوستش ضربه زده اند. ماموران با این سرنخ جدید سعی کردند راکب و سرنشین موتورسیکلت مشکوک را شناسایی کنند.

سرانجام پس از تحقیقات دقیق، هویت راکب موتورسیکلت و سرنشین آن به دست آمد و هر دو دستگیر شدند. متهمان در ابتدای بازجویی ها منکر دست داشتن در مرگ مرد میانسال شدند و مدعی شدند تصادف موتورسیکلتشان با موتورسیکلت متوفی و ​​دوستش تصادفی بوده است. اما بازجویی و تحقیقات از آنها ادامه یافت و مشخص شد که هر دو دارای سوابق هستند. همچنین مشخص شد راکب موتورسیکلت در گذشته سابقه فعالیت در زمینه شکار مار را داشته است.

در نهایت دو متهم در ادامه بازجویی ها به دست داشتن در مرگ مرموز مرد میانسال اعتراف کردند.

این مظنون که سابقه برخورد با انواع مارها از جمله مارهای سمی را داشت در اعترافات خود گفت: برای کشتن آن مرد میانسال از سم مار استفاده کردم زیرا می دانستم سم مار پس از ورود به داخل خانه چه اثرات خطرناک و مرگباری خواهد داشت. بدن

این متهم درباره علت این امر نیز گفت: چندی پیش فردی که از قبل او را می شناختم می گفت در ازای همکاری در قتل دو هزار دلار می پردازم. من هم قبل از طراحی این نقشه خیلی به داستان فکر کردم. سپس موضوع را با یکی از دوستانم در میان گذاشتم و از او خواستم که موتورسیکلت را براند و بقیه کار را به من بسپارد. سپس چون می دانستم مار سمی را از کجا تهیه کنم و زهر آن را چگونه بکشم، به راحتی زهر مار را تهیه کردم. سم را در یک سرنگ کوچک با خود حمل کردم و در فرصتی مناسب که پس از برخورد دو موتورسیکلت در اختیارم قرار گرفت، سم را به بدن متوفی تزریق کردم.

پس از این اعترافات مردی که قاتل را اجیر کرده بود دستگیر شد و طبق اسنادی که به وی ارائه شد چاره ای جز اعتراف نداشت. وی گفت: من با مقتول دعوای قدیمی داشتم که حل نشدنی به نظر می رسید، به همین دلیل قصد کشتن او را داشتم و وقتی نقشه کامل مار گیر را شنیدم تصور نمی کردم از شکاف ها بیفتد، اما حالا او به دلیل دست داشتن در یک پرونده قتل دستگیر شده است. من بوده ام

در بخشی دیگر از تحقیقات سرنخ هایی نیز به دست آمد که نشان می داد عاملان این قتل برای ارتکاب قتل دیگری به شیراز رفته بودند که با اقدام پیشگیرانه پلیس، بار دیگر موفق به اجرای نقشه خود نشدند و دستگیر شدند.

سرانجام پس از تکمیل تحقیقات مقدماتی و افشای ابعاد مختلف این پرونده، برای متهمان کیفرخواست صادر شد و به زودی در دادگاه کیفری استان تهران محاکمه خواهند شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا