ترندهای روز

کیفیت هوای تهران در اولین روز خرداد/ ۴ منطقه در وضعیت نارنجی

پایگاه خبری تحلیلی ایران تحلیل (irtahlil.com):

شاخص فوری کیفیت هوای شهر تهران در روز اول خرداد ماه ۱۴۰۳ در شرایط قابل قبول یا سالم است، اما وضعیت در چهار منطقه برای گروه های حساس ناسالم است.

ایرنا در گزارشی نوشت: شاخص فعلی کیفیت هوای شهر تهران روز سه شنبه در شرایط سالم ۸۲ و شاخص کیفیت هوای پایتخت با میانگین ۷۲ در ۲۴ ساعت گذشته در وضعیت سالم قرار گرفت.

همچنین بر اساس اطلاعات ایستگاه های پایش کیفیت هوای تهران، ۴ ایستگاه پاسداران (منطقه ۳)، شریف (منطقه ۲)، پارک سلامت (منطقه ۱۷) و شاهداری (منطقه ۱۹) در وضعیت نارنجی (ناسالم برای گروه های حساس) قرار دارند. اما مناطق دیگر آنها در وضعیت سالم هستند.

شهروندان تهرانی از ابتدای امسال تاکنون پنج روز هوای پاک و ۵۷ روز هوای سالم تنفس کرده اند.

سال گذشته بر اساس تعداد روزهای شاخص آلودگی، ۱۰ روز هوای پاک، ۲۳۶ روز هوای قابل قبول، ۱۰۷ روز هوای ناسالم برای گروه های حساس و ۱۲ روز هوای ناسالم برای همه گروه ها در فایل شاخص آلودگی هوا ثبت شد. از پایتخت

شاخص کیفیت هوا معیاری برای تعیین روزانه کیفیت هوا و ارتباط آن با سطح سلامت افراد است که در شرایط پاک یا سبز از ۰ تا ۵۰، در شرایط قابل قبول یا زرد از ۵۱ تا ۱۰۰ و در شرایط ناسالم از ۱۰۱ تا ۱۵۰ متغیر است. گروه حساس یا نارنجی، ۱۵۱ تا ۲۰۰ در شرایط ناسالم برای همه یا قرمز، ۲۰۱ تا ۳۰۰ در شرایط بسیار ناسالم یا بنفش، و ۳۰۱ تا ۵۰۰ در شرایط خطرناک یا بنفش.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا