فناوری

کی‌یف: روسیه برای اولین بار با موشک‌های دریافتی از کره شمالی به خاک اوکراین حمله کرد

پایگاه خبری تحلیلی میهن تجارت (mihantejarat.com):

اوکراین می گوید روسیه با موشک های ساخت کره شمالی به اوکراین حمله کرده است.

میخایلو پودولیاک، دستیار رئیس جمهور اوکراین، روز جمعه ۱۵ دسامبر در شبکه اجتماعی X نوشت: «دیگر پنهانکاری وجود ندارد… فدراسیون روسیه با هدف آشکار نسل کشی به خاک اوکراین حمله کرد». اولین بار با موشک های دریافتی از کره شمالی.

پودولیاک گفت: «(روسیه) با موشک هایی که از کشوری گرفته شده است، به اوکراینی ها حمله می کند که شهروندان آن به دلیل داشتن رادیوهای بدون مجوز، صحبت با گردشگران و تماشای برنامه های تلویزیونی در اردوگاه های کار اجباری شکنجه می شوند.

پودولیاک شواهدی مبنی بر ساخت این موشک ها توسط کره شمالی ارائه نکرد. اما جان کربی، هماهنگ کننده ارتباطات راهبردی شورای امنیت ملی کاخ سفید، روز پنجشنبه ۲۳ دی ماه به توافق روسیه با جمهوری اسلامی ایران و کره شمالی برای خرید تسلیحات نظامی اشاره کرد.

جان کربی روز پنجشنبه در نشست خبری با ابراز نگرانی از پیشرفت مذاکرات ایران و روسیه برای فروش موشک های بالستیک کوتاه برد به مسکو گفت: روسیه نیز از کره شمالی موشک های بالستیک خریداری کرده و در حال استفاده از آن است.

رسانه دولتی اوکراین نیز روز جمعه به نقل از فرماندار منطقه خارکف در شرق اوکراین گزارش داد که موشک های ساخت خارجی در اوایل دسامبر به این استان شلیک شده است.

فرماندار منطقه خارکف پس از اظهارات جان کربی مبنی بر اینکه روسیه اخیرا از موشک های بالستیک کوتاه بردی که از کره شمالی دریافت کرده است برای انجام حملات متعدد علیه اوکراین استفاده کرده است، به رسانه های محلی گفت.

وی در عین حال گفت: همه بررسی های لازم را انجام می دهیم، فعلاً می گویم علامت گذاری روی این موشک ها برداشته شده است، اما می بینیم که کشوری که آنها را تولید کرده، فدراسیون روسیه نیست. “

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا