اخبار اقتصاد ایران

گام اول برای افزایش ۳۰ الی ۴۰ درصدی حداقل حقوق کارگران برداشته شد؟

با توجه به مصوبه اخیر کمیسیون تلفیق که منجر به افزایش ۳۰ تا ۴۰ درصدی حقوق حداقل حقوق بگیران دولت می شود، به نظر می رسد زمینه برای افزایش حقوق کارگران متناسب با نرخ تورم فراهم شده است. .

ایران تحلیل به نقل از تسنیم، چندی پیش حاجی بابایی رئیس کمیسیون تلفیق لایحه بودجه ۱۴۰۳ ضمن تشریح آخرین مصوبات این کمیسیون اعلام کرد: مجلس و دولت توافق کردند که حقوق سال آینده کارکنانی که دریافت می کنند. کمتر از ۲۰ میلیون تومان ۳۰ تا ۴۰ درصد افزایش می یابد.

این افزایش در حالی محقق شد که در لایحه اولیه دولت پیشنهاد شده بود برای سال ۱۴۰۳ حقوق کارکنان دولت به طور متوسط ​​۱۸ درصد افزایش یابد.

مدتی بعد میانگین افزایش ۲۰ درصدی حقوق کارکنان در کمیسیون تلفیق بودجه تصویب شد.

اما در آخرین تغییرات و مصوبات کمیسیون تلفیق بودجه ۱۴۰۳، برای کارکنانی که در سال جاری بین ۸ تا ۲۰ میلیون تومان دریافت می کنند; عملا افزایش ۳۰ تا ۴۰ درصدی حقوق حداقل حقوق بگیران در دستگاه های اجرایی دولتی در دستور کار قرار گرفته است.

بخشی از این افزایش حقوق برای حداقل حقوق بگیران دولتی با افزایش امتیاز حق کار کارمندان به ۳۰۰۰ امتیاز ایجاد می شود.

به گزارش تسنیم، با توجه به مصوبه اخیر کمیسیون تلفیق که منجر به افزایش ۳۰ تا ۴۰ درصدی حقوق حداقل حقوق بگیران دولت می شود، به نظر می رسد زمینه برای افزایش حقوق کارگران در سال ۹۶ فراهم شده است. مطابق با نرخ تورم در سال های اخیر، به عنوان یک استاندارد و رویه نانوشته، افزایش حقوق کارگران معمولاً متناسب با افزایش حقوق کارکنان دولت بوده است.

لازم به ذکر است مذاکرات نهایی شورای عالی کار برای تعیین دستمزد در سال ۱۴۰۳ اسفند ماه نهایی خواهد شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا