ورزشی

گام لرزان انگلیس برابر سوییس/ جدال هلند و ترکیه برای نیمه نهایی

انگلستان – سوئیس

تیم های ملی فوتبال انگلیس و سوئیس از ساعت ۱۹:۳۰ در ورزشگاه «دوسلدورف آرنا» به مصاف یکدیگر خواهند رفت. تیم ملی انگلیس از ابتدای این مسابقات نتوانسته آنطور که باید هواداران را راضی کند. این تیم در مرحله گروهی با پیروزی مقابل صربستان و ۲ تساوی مقابل دانمارک و اسلوونی با ۵ امتیاز به مرحله یک هشتم نهایی صعود کرد و در این مرحله در حالی به مصاف اسلواکی رفت که با نتیجه یک بر صفر از حریف خود عقب بود. : ۰. او با ۲ گل دیرهنگام به سختی از سد حریف گذشت.

این نتایج باعث شد گرت ساوتگیت و شاگردانش با انتقادات گسترده ای مواجه شوند.

اما از سوی دیگر تیم ملی سوئیس شرایط متفاوتی دارد. این تیم که در مرحله گروهی با ۵ امتیاز پس از آلمان در رده دوم قرار گرفت، در مرحله یک هشتم نهایی به مصاف ایتالیا رفت و توانست با ارائه یک بازی برتر و هماهنگ حریف خود را با نتیجه دو بر صفر شکست دهد. ساختن

انگلیس و سوئیس تاکنون ۲۷ بار در رقابت های مختلف به مصاف هم رفته اند که ۱۹ برد برای انگلیس، ۳ برد برای سوئیس و ۵ تساوی کسب شده است.

آخرین باری که سوئیس توانست از سد انگلیس عبور کند در سال ۱۹۸۱ بود.

انگلیس ۳ بار در نیمه نهایی حضور داشته و در آخرین دور این بازی ها عنوان دوم را کسب کرده است.

هلند – ترکیه

در آخرین دیدار این مرحله از ساعت ۲۲:۳۰ تیم های ملی هلند و ترکیه در ورزشگاه «المپیک برلین» مقابل یکدیگر صف آرایی می کنند. هلند در مرحله گروهی نتوانست عملکرد قابل قبولی از خود نشان دهد و پس از تیم های اتریش و فرانسه در رده سوم قرار گرفت و به عنوان یکی از ۴ تیم برتر سوم راهی مرحله یک هشتم نهایی شد.

شاگردان رونالد کومان اما در مرحله یک هشتم نهایی نسخه دیگری از خود به نمایش گذاشتند و توانستند با نتیجه ۳ بر صفر از سد رومانی بگذرند.

تیم ملی ترکیه با ۶ امتیاز و به دلیل تفاضل گل ضعیف بعد از پرتغال در رده دوم مرحله گروهی قرار گرفت. این تیم در مرحله یک هشتم نهایی موفق شد در دیداری مهیج و تماشایی با نتیجه ۲ بر ۱ اتریش را شکست دهد.

تیم های ملی فرانسه و اسپانیا روز گذشته با برتری مقابل پرتغال و آلمان در مرحله نیمه نهایی قهرمان شدند.

هلند و ترکیه پیش از این ۱۶ بار به مصاف هم رفته اند و هلند نیز ۶ بار پیروز شده است. ۴ بازی به نفع ترکیه و ۴ بازی مساوی شد.

هلند در آخرین بازی خود مقابل ترکیه در سال ۲۰۲۱ موفق شد با نتیجه ۶ بر یک حریف خود را شکست دهد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا