اخبار اقتصاد ایران

گرانفروشی یک شرکت هوایی را به تعلیق کشاند :: افق میهن

سازمان هواپیمایی کشوری شرکت خدمات مسافرتی هوایی هالی تور کیش را به مدت یک ماه تعلیق کرد.

به گزارش افق میهن، در راستای اعمال اختیارات قانونی مندرج در ماده ۵ قانون هواپیمایی کشوری مصوب ۱۳۲۸ و نظارت بر فعالیت های هواپیمایی کشوری، در راستای حفظ منافع عمومی و با استناد به مفاد ماده ۱۶ قانون هواپیمایی کشوری. قانون و همچنین به دلیل عدم رعایت ماده ۳۰ آیین نامه نظارت بر تأسیس و راه اندازی دفاتر خدمات مسافرت هوایی، سیاحتی و زیارتی و به استناد ماده ۳۱ آیین نامه مذکور، مجوز بهره برداری از سفر هوایی «هولیتور کیش». شرکت خدماتی از ۲۳ مرداد ۱۴۰۳ به دلیل عرضه/نمایش نرخ بلیت هواپیما بالاتر از نرخ تعیین شده در ایام اربعین برای یک ماه تقویمی متوقف شد.

پیشتر «جعفر یازرلو» سخنگوی سازمان هواپیمایی کشوری اعلام کرده بود: در بازه زمانی ۲۴ مرداد تا نهم شهریور در صورت اخاذی از سوی شرکت های هواپیمایی و شرکت های خدمات مسافرتی به شدت با آنها برخورد خواهد شد.

در ایام یاد شده اربعین (۲۴ مرداد تا ۹ شهریور) قیمت بلیط هواپیما تهران و فرودگاه های نیمه غربی کشور برای پروازهای یک طرفه پنج میلیون تومان و پروازهای دو طرفه ۱۰ میلیون تومان و برای استان های نیمه شرقی کشور است. این اعداد به ترتیب ۶ میلیون و ۱۲ میلیون تومان است.

پارسال ۴۱۹ هزار زائر در ایام اربعین به صورت هوایی جابجا شدند و امسال نیز قرار است بیش از ۵۰۰ هزار زائر جابجا شوند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا