اقتصاد جهان

گرانی شدید برق برای آمریکایی ها در بحبوحه موج گرما

به گزارش خبرگزاری افق میهن به نقل از یاهو فایننس، قیمت برق در آمریکا دو برابر نرخ تورم در سراسر این کشور افزایش یافته است و با افزایش قبوض برق، دسترسی تعداد زیادی از آمریکایی ها به یخچال غیرممکن شده است.
اداره سرشماری ایالات متحده اعلام کرد میانگین قیمت برق در این کشور در ماه گذشته نسبت به ژوئن سال گذشته ۴.۴ درصد افزایش یافته است، در حالی که نرخ تورم در ایالات متحده ۳ درصد بوده است.
قیمت گاز طبیعی مورد نیاز گرمایش و پخت و پز خانوارها نیز نسبت به مدت مشابه سال قبل ۳.۷ درصد افزایش یافت.
این افزایش قیمت در بحبوحه موج گرمای شدید در ایالات متحده و سراسر جهان رخ داد. گرما عامل اصلی مرگ و میر در ایالات متحده است.

افزایش قیمت برق حمایت دولت را محدود کرده و منجر به خاموشی در سراسر آمریکا شده است. اما این تازه آغاز یک تراژدی بزرگتر است.
مجموع بدهی آمریکایی ها به شرکت های آب و برق سال گذشته به بیش از ۲۰ میلیارد دلار رسید و رکورد جدیدی را ثبت کرد. تحقیقات نشان می دهد که حدود یک سوم آمریکایی ها نیازهای اولیه خود را برای پرداخت قبوض انرژی خود نادیده گرفته اند.
به گفته برخی سازمان ها و موسسات انرژی آمریکایی، پیش بینی می شود متوسط ​​قبض برق در این کشور از ژوئن تا سپتامبر به ۷۱۹ دلار برسد که در مقایسه با سال ۲۰۲۳ حدود ۸ درصد افزایش یافته و بالاترین میزان در ۱۰ سال گذشته است. به عنوان مثال، هزینه های خنک کننده در تابستان ۲۰۱۴ تقریباً ۴۷۶ دلار بود.
بر اساس گزارش ها، حدود یک پنجم خانواده های فقیر آمریکایی در تابستان وسایل سرمایشی ندارند. تنها ۱۷ ایالت و ناحیه کلمبیا قوانینی دارند که قطع برق در گرمای تابستان را برای خانواده هایی که قبوض خود را پرداخت نکرده اند ممنوع می کند.
بسیاری از تحلیلگران دلیل افزایش قیمت برق در آمریکا را افزایش هزینه انتقال برق، بلایای طبیعی مرتبط با تغییرات آب و هوایی و افزایش قابل توجه قیمت گاز طبیعی می دانند.
در ایالت هایی مانند نیومکزیکو و اوکلاهاما که از انرژی باد و خورشید استفاده می کنند، افزایش قیمت برق کمتر بود.
انتهای پیام/۱۳

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا