ترندهای روز

گرداننده باند فساد در انتظار اجرای حکم اعدام

پایگاه خبری تحلیلی افق میهن (ofoghmihan.ir):

سرکرده این باند زنی به نام سوگل است که به اعدام محکوم شده است. سرکرده این باند در نوک پیکان تحقیقات بود که در زمستان ۱۳۹۸ دو نفر از اعضای باند وی دستگیر شدند و ماموران پلیس یک به یک متهم را ردیابی کردند.

ماجرا از آنجا شروع شد که در یکی از روزهای زمستان سال ۱۳۷۸، ماموران پلیس پایتخت به دو دختر جوان که ظاهری قانونی داشتند و در حاشیه خیابان آندرزگو ایستاده بودند، مشکوک شدند. با پرسیدن سؤالات مأموران، سؤالات متناقض شد و همین موضوع باعث افزایش ظن مأموران شد و برای بررسی دقیق تر به اداره پلیس آگاهی منتقل و در نهایت دستگیر شدند.

ماموران پس از بررسی دقیق متوجه شدند دو دختر دستگیر شده با زنی به نام سوگل دوست بوده و با وی همکاری می کنند. همچنین مشخص شد که آنها در ازای دریافت پول با مردان رابطه برقرار می کنند و در واقع اعضای یک باند فاسدی هستند که اپراتور اصلی آن سوگول است. با اعترافات دو دختر و مدارک به دست آمده، ماموران تکه های پازل را کنار هم گذاشتند و معلوم شد سوگل با همکاری دوستش و مرد دیگری این باند را تشکیل داده و به تنهایی آن را اداره نکرده است.

در تحقیقات و مراقبت های دقیق مشخص شد که سه نفر که به عنوان سرکردگان اصلی باند شناسایی شده اند با کمک تعدادی از همدستان خود، پس از فریب دختران به بهانه شغل پردرآمد، آنها را به باندها و منازل منتقل می کنند. فساد در شمال تهران

به این ترتیب با این نتایج سوگل و دو مرد که همدستان اصلی او بودند دستگیر شدند و پس از آن زنان و مردان دیگری در لیست دستگیری قرار گرفتند. در نهایت تمامی اعضای باند فساد یکی پس از دیگری دستگیر شدند و مشخص شد سوگل و تعدادی از همدستانش علاوه بر تشکیل باند فساد در قاچاق دختران نیز دست داشته اند.

در این بین مشخص شد سوگل یک فراری سابقه دار است که در حدود سال ۱۳۸۸ در یک باند فساد در غرب کشور نقش داشته و زمانی که دستگیری وی در آن زمان در دستور کار قرار گرفته است متواری شده و به تهران و برای خود در پایتخت گواهی فوت تهیه کرد. در تمام مدتی که در تهران مشغول جنایت بود، با هویت جعلی زندگی می کرد.

این یافته ها در نهایت منجر به صدور کیفرخواست برای متهمان پرونده و محاکمه آنها در شعبه بیست و نهم دادگاه انقلاب شد. در پایان محاکمه سوگل، او با حکم اعدام روبرو شد و دو مرد از جمله دوست پسرش و مرد دیگری که دیگر اعضای اصلی و همدستان سوگل بودند، هر کدام به ۲۵ سال زندان محکوم شدند. همچنین بقیه زنان و مردانی که به عنوان سایر اعضای باند با آنها همکاری داشتند از ۱۰ سال تا ۲۵ سال حبس محکوم شدند. پس از صدور رای های متعدد برای متهمان، پرونده برای رسیدگی نهایی به شعبه سی و نهم دیوان عالی کشور ارسال شد. ب

اکنون حکم صادره برای متهمان پرونده تایید شده و پرونده برای اجرای حکم به شعبه دوم بازپرسی دادسرای امور جنایی تهران ارسال شده و بقیه اعضای باند نیز در حال گذراندن دوران محکومیت خود هستند. زندان

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا