ترندهای روز

«گردبادها» سینمای آمریکا را گرفت

پایگاه خبری تحلیلی افق میهن (ofoghmihan.ir):

فیلم فاجعه آمیز «تورنادوها» در اولین آخر هفته اکران خود در سینماهای ایالات متحده از انتظارات ۸۰ میلیون دلاری فراتر رفت تا رکورد فروش افتتاحیه این ژانر را به ثبت برساند.

فیلم Tornadoes به کارگردانی لی آیزاک چانگ در ۴۱۵۱ سینما در ایالات متحده اکران شد و بیش از حد انتظار ۸۰.۵ میلیون دلار در باکس آفیس آمریکای شمالی فروخت و رکورد فروش افتتاحیه یک فیلم فاجعه آمیز در ایالات متحده را شکست. این رکوردی است که پیش از این در اختیار فیلم «روز پس فردا» به کارگردانی رولند امریش بود که در سال ۲۰۰۴ بیش از ۶۸ میلیون دلار در ایالات متحده فروش داشت.

«Twisters» همچنین از «Godzilla vs. Kong: The New Empire» (گودزیلا در برابر کنگ: امپراتوری جدید)، سومین فیلم بزرگ آمریکایی سال در فروش افتتاحیه پس از «Inside Out 2» (۱۵۴.۲ میلیون دلار) و «The Dune: Part II» پیشی گرفت. (۸۲.۵ میلیون دلار) نام برد.

این فیلم بر اساس فیلمنامه ای از مارک ال. اسمیت بر اساس داستانی از جوزف کوشینسکی ساخته شده است و دیزی ادگار جونز، گلن پاول، آنتونی راموس، براندون پریا، مائورا تیرنی و ساشا لین در آن ایفای نقش می کنند.

فیلم «تورنادوس» ۲۸ سال پس از فیلم «تورنادوس» که با بازی «بیل پکستون» و «هلن هانت» و با فروش افتتاحیه ۴۱ میلیون دلار (۸۲ میلیون دلار امروز با احتساب تورم) اکران شد، به سینما آمد. در نهایت به فروش جهانی ۴۹۴.۵ میلیون دلار دست یافت که با احتساب تورم معادل حدود ۹۹۲ میلیون دلار امروز است.

فیلم جدید «تورنادوها» در ایالت اوکلاهما فیلمبرداری شده است، جایی که بیشترین موارد گردبادهای ویرانگر در آن رخ می دهد و جای تعجب نیست که این فیلم در مناطقی که تحت تأثیر این پدیده خطرناک آب و هوایی قرار دارند بهترین عملکرد را دارد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا