ترندهای روز

گردنبندقاپ نامرئی بالاخره دستگیر شد

پایگاه خبری تحلیلی افق میهن (ofoghmihan.ir):

پرونده این سارق سابقه دار که پس از بیش از یک سال فعالیت در دام پلیس افتاد در شعبه دوم بازپرسی دادسرای ویژه سرقت در حال رسیدگی است.

دستگیری دیروقت این سارق گردنبند خرداد ماه گذشته آگاهی از پایتخت در دستور کار ماموران پلیس قرار گرفت. از آن زمان تاکنون شکایات زیادی مبنی بر وقوع گردن بند توسط مردی میانسال در مناطق غرب و شمال غرب تهران مطرح شده است.

قربانیان که همگی زن بودند، گفتند که مردی سوار بر موتور سیکلت گردنبندهای آنها را گرفت و متواری شد.

جنایتکار تحت تعقیب از جلو به قربانیان نزدیک شد و گردنبندهای طلای آنها را برداشت و به سرعت فرار کرد.

با شروع تحقیقات مشخص شد پلاک موتورسیکلت مورد استفاده سارق مخدوش بوده و معمولا در جاهایی که دوربین مداربسته وجود ندارد اقدام به سرقت می کند.

در حالی که تحقیقات ماموران ادامه داشت، سرقت ها ادامه داشت و در چند مورد مالباختگانی که در مقابل سارق مقاومت می کردند توسط وی مجروح شدند. سارق گردنبند یکی از زنانی را که با او درگیر شده بود هل داد و سرش را به میز کنار خیابان کوبید و چند روزی در کما بود.

در هر صورت تحقیقات ادامه داشت تا اینکه چندی پیش سرنخ هایی از این سارق به دست آمد و ماموران متوجه شدند که دو دوربین چهره متهم را ضبط کرده است. به این ترتیب مشخص شد که فرد تحت تعقیب یک سارق با سابقه است خرداد او سال گذشته آزاد شد و دوباره شروع به دزدی کرد.

فرد شناسایی شده دارای جرایمی از قبیل زورگیری، سرقت، سرقت گردنبند و سرقت گوشی تلفن همراه بود. سرانجام مخفیگاه این تبهکار شناسایی و وی دستگیر شد. در تحقیقات انجام شده مقادیری اموال مسروقه نیز از مخفیگاه وی کشف شد.

متهم اذعان کرد: پس از آزادی چون طلا گران بود تصمیم به ساخت گردنبند گرفتم و اموال مسروقه را به دو سارق فروختم.

این متهم ادامه داد: با پرسه زدن در خیابان مقتولانم را شناسایی می کردم و اگر درگیری پیش می آمد زنان را هل می دادم تا فرار کنند.

این مجرم سابقه دار درباره علت دستگیر نشدن خود نیز گفت: دقت می کردم سرقت را در جایی انجام دهم که دوربین نبود. بعد از سرقت دوباره به محل سرقت می رفتم تا ببینم دوربین هست یا نه. حتی سایت ها را هم نگاه کردم ببینم فیلمم منتشر شده یا نه. من متمرکز بودم. در مواردی که عکس من به پلیس رسید دوربین فروشگاه مخفی بود که من متوجه نشدم.

هم اکنون پرونده این متهم در شعبه دوم بازپرسی بازپرسی دادسرای ویژه سرقت در حال رسیدگی است و ماموران پلیس آگاهی تهران همچنان در حال رسیدگی به پرونده وی هستند که تاکنون ۲۰ شاکی دارد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا