ترندهای روز

«گردن زنی» نمایشی از یک فروپاشی در درامی جنایی

پایگاه خبری تحلیلی افق میهن (ofoghmihan.ir):

ژانر پلیسی همیشه و همه جا مورد توجه است و مخاطب خاص خود را دارد، چه در سینمای آسیا و چه در سینمای اروپا و آمریکا. داستان با وقوع یک جنایت آغاز می شود و مخاطب به آرامی همراه با پلیس حرکت می کند و سرنخ ها را دنبال می کند تا در نهایت علت حادثه را کشف کند. چیدمان سرنخ ها و خرده روایت ها همیشه مانند یک معما یا پازل پیش می رود تا مخاطب بتواند حدس بزند و این موضوع باعث جذابیت بیشتر دنبال کردن داستان می شود. گاهی مخاطب داستان را می داند اما دنبال می کند تا ببیند چه اتفاقی می افتد تا در نهایت شخصیت اصلی داستان رازها را فاش کند و حقیقت را کشف کند.

به نوعی این نوع سینما برای مخاطب پر از هیجان است، چه در دنیای فیلم و چه در دنیای سریال، ژانر جنایی پلیسی همواره مورد استقبال قرار گرفته و مخاطب با اشتیاق آن را دنبال می کند. در این میان، اگر داستان مبتنی بر واقعیت یا برگرفته از آن باشد و مخاطب بتواند سرنخ‌هایی را از قبل در رسانه‌ها جستجو کند و آن را با آنچه نویسنده و کارگردان در ذهن دارد مطابقت دهد، قطعاً این جذابیت چند برابر خواهد شد، همانطور که در دنیای مطبوعات وجود دارد. ، اینها صفحات رویدادهایی هستند که مخاطبان بی شماری دارند و هر روز این صفحات بیشتر مورد بازبینی مخاطبان قرار می گیرند.

سریال گوردن زن که این روزها از پلتفرم فیلم نت در حال پخش است یکی از این سریال ها در ژانر جنایی به کارگردانی سامان سالور است. داستان اول این مجموعه بر اساس یک داستان واقعی ساخته شده است و داستان عروس و دامادی را روایت می کند که در شب عروسی توسط یک قاتل سلاخی می شوند و پلیس داستان که برای کشف معمای قتل وارد عمل می شود. عشق با عروس داستان حالا با پیشروی داستان، ابعاد جدیدی از این حادثه شوم به نمایش گذاشته می شود.

نیما و باران عاشقانه همدیگر را دوست دارند و سال هاست که همدیگر را به خاطر همسایگی شان می شناسند. دو خانواده علاوه بر همسایه بودن، هم خانه هم هستند. دو خانواده که هر کدام ساختار خاص خود را دارند. با پیشرفت داستان، رازها آشکارتر می شوند و رمزها باز می شوند. سکانس افتتاحیه مجلل عروسی به خوبی انجام شده است و همانطور که نمایشگری و تظاهر خانواده ها را در عروسی به نمایش گذاشت، اسرار تک تک اعضای خانواده را نیز فاش خواهد کرد.

این دو خانواده در حالی که خانواده هستند، اما از درون جدایی آنها در همان قسمت اول و افتتاحیه سریال در مراسم عروسی به وضوح نشان داده می شود. با وجود اینکه سعی در حفظ ظاهر دارند، اما هر کدام مسائل و مشکلات خاص خود را دارند و این فروپاشی خانواده نمایان است. حالا با پیشروی سریال، داستان شخصیت ها آشکارتر می شود تا بالاخره راز قتل این دو جوان فاش شود.

سامان سالور فیلمسازی است که نگاه متفاوتی به زندگی دارد و این تفاوت را از اولین فیلمش «ساکنان سرزمین سکوت» تا آخرین فیلمش «سک کم هابس» روی پرده نمایش داده است. او اغلب به سراغ داستان‌هایی می‌رود که در لایه‌های پایین زندگی خودنمایی می‌کنند و سالور از آن در قالب درام برای ضربه زدن به مخاطبی استفاده می‌کند که احتمالاً از آن بی‌خبر بوده است. حالا سریال «گردن بند» داستانی متفاوت از داستان عاشقانه دارد. این روایت نه تنها درباره قتل یک زوج جوان در شب عروسی است، بلکه شامل عشق، نفرت، غم و شادی با هم است. زندگی خود یک بسته کامل است که باید در زمان مناسب از آن استفاده کرد.

پخش سریال «باغ زنی» به تازگی آغاز شده و تاکنون تنها سه قسمت از آن پخش شده است. باید آهسته پیش رفت و اجازه داد داستان روایت شود تا بتوان نقاط ضعف و قوت آن را درک کرد و آن را تحلیل کرد.

سریال گردن بند را می توانید در نت فیلم تماشا کنید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا