محیط زیست

گردوخاک، میهمان استان اصفهان/ سفرهای غیرضروری ممنوع شد

مینا معتمدی در گفت وگو با خبرنگار ایران تحلیل درباره پیش بینی هوای استان اصفهان اظهار کرد: بررسی نقشه های هواشناسی نشان می دهد که امواج متناوب در بعدازظهر از استان عبور می کند.

وی افزود: بر این اساس وضعیت فعلی جوی موجب رشد ابر، وزش باد و گرد و خاک به ویژه در مناطق شرقی، شمالی و مرکزی و کاهش دید و کیفیت هوا در این مناطق خواهد شد.

کارشناس اداره کل هواشناسی استان اصفهان با بیان اینکه فعالیت این سامانه از صبح امروز آغاز شده و تا اواخر وقت فردا با خطرات جوی مواجه است، گفت: .

وی ادامه داد: در این مدت مناطق شمالی، شرقی و مرکزی اصفهان، اردستان، انارک، چوپانان، خمینی شهر، دهقانان، برخورد (دولت آباد)، شهرضا، فرودگاه اصفهان، فلورجان، کاشان، کبوترآبادکهپایه، لنجان (زرین شهر)، مبارکه، مهاباد، مورچه تو خوردیشاهین شهر و میما، نجف آباد و نایین تحت تأثیر سیستم فعالیت ذکر شده است.

معتمدی بیان کرد: کاهش دید و اختلال در تردد، کاهش کیفیت هوا به سطح ناسالم برای عموم و افزایش شاخص آلودگی از جمله خطرات این سامانه در استان است، بنابراین توصیه می شود در فضای باز فعال نباشند. در ارتفاعات فعال نباشند و از سفرهای غیر ضروری خودداری کنند. .

وی با توجه به اینکه دمای هوا طی ۲۴ ساعت آینده در اکثر مناطق استان تغییر محسوسی نخواهد داشت، افزود: بیشینه دمای هوای کلانشهر اصفهان در گرم ترین ساعات امروز به ۳۸ درجه بالای صفر و کمینه خواهد رسید. به ۲۲ درجه در صبح برسد.

کارشناس اداره کل هواشناسی استان اصفهان با بیان اینکه دمای هوای امروز در چهار شهر اصفهان بالای ۴۰ درجه سانتیگراد ثبت شد، گفت: خوروبیابانک با دمای ۴۱ درجه سانتیگراد و بویین میاندشت با کمینه دمای ۸ درجه به ترتیب گرم ترین و خنک ترین مناطق استان است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا