محیط زیست

گرمازدگی۶۷ نفر اصفهانی را راهی بیمارستان کرد/صرفه‌جویی ۲۳۰ مگاوات برق طی ۳۶ ساعت در استان

منصور شه فروش در گفت و گو با خبرنگار افق میهن با بیان اینکه کاهش تدریجی دما از روز یکشنبه پیش بینی می شود، اظهار کرد: هفته آینده دمای هوا بین دو تا سه درجه نسبت به نرمال افزایش می یابد، در حالی که افزایش دما در هفته گذشته چهار تا خواهد بود. پنج درجه نسبت به نرمال عادی گزارش شد.

وی با توجه به اینکه در جریان اجرای محدودیت های فعالیت ادارات در روزهای سه شنبه، چهارشنبه و پنجشنبه ۲۳۰ مگاوات در مصرف برق گزارش شده است، افزود: با توجه به تداوم توده هوای گرم از روز دوشنبه امسال در هفته تا کنون در مجموع ۶۷ نفر بر اثر گرمازدگی و آفتاب سوختگی جان خود را از دست داده اند، خدمات فوریت های پزشکی و فوریت های پزشکی در مرکز فوریت های پزشکی و اورژانس ارائه می شود.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری اصفهان با بیان اینکه ۸۱ خودروی دارای نقص فنی، جوشش و ترکیدگی لاستیک در جاده های شهری و روستایی توسط نیروهای امدادی امدادرسانی شدند، اظهار داشت: کارگران شرکت توزیع برق، آب و فاضلاب. طی یک هفته گذشته ۷۴ مورد حادثه ناشی از گرمای شدید شبکه های آبرسانی ناشی از ترکیدگی و نشت آب، قطعی برق و آتش سوزی تابلوهای برق، ترانسفورماتورها و شبکه های برق تعمیر شد.

وی گفت: با توجه به تداوم شرایط گرما و افزایش دما تا روز یکشنبه، مدیریت بحران استان اصفهان برای امدادرسانی به موقع به شرکت های برق، آب و فاضلاب، اورژانس، جمعیت هلال احمر و مراکز بهداشتی درمانی اعلام آمادگی کرده است. اورژانس و کنترل حوادث اطلاعیه ای صادر کرد.

این فروشنده شیشه تصریح کرد: افزایش بی سابقه دما در طول تیر و مرداد در سال جاری افزایش مصرف و کمبود جدی منابع آبی، خشکی قنوات و چشمه ها باعث شده است که در حال حاضر ۴۳ نقطه شهری، ۳۵۶ روستای استان و ۵۲ نقطه عشایری از طریق تانکر و به صورت سیار آب آشامیدنی داشته باشند.

وی افزود: عدم تعادل ناشی از افزایش دما در تامین منابع آب شرب شهرها و روستاهای واقع در پروژه بزرگ آبرسانی اصفهان به وسعت ۳ مترمکعب باعث کمبود قطعی آب شرب و فشار کم در بسیاری از مناطق شده است. محلات شهر اصفهان و شهرضا، خمینی شهر، اردستان، نایین، ورزنه، هرند، فلاورجان، شاهین شهر، برخوار، زیار، نجف آباد و بسیاری از روستاها خط کشی شده است.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری اصفهان ادامه داد: شهرهای غربی و جنوبی چادگان، فریدن، فریدونشهر، بویین میاندشت، سمیرم، تیران و کارون که در کنار منابع آبی استان قرار دارند نیز آب اکثر روستاها را تامین می کنند. با آبرسانی سیار و آبرسانی به درختان به دلیل مشکل مشکل است. قطعی برق و کمبود منابع آب با مشکلاتی مواجه است که وزارت نیرو باید نسبت به صدور پروانه آبرسانی و تسریع در اجرای طرح های آبرسانی و آبرسانی سیار اقدام جدی کند.

وی بیان کرد: حل مشکل تامین آب شرب برای احیای زاینده رود و تکمیل فاز دوم پروژه آبرسانی به اصفهان بزرگ با تخصیص اعتبار نیاز است که وزارت نیرو و برنامه ریزی و بودجه کشور به این مهم نیاز دارند. سازمان باید به تعهدات خود در تامین منابع اعتباری مورد نیاز برای تکمیل عمل کند. برنامه ریزی کنید و از تکرار موارد مشابه جلوگیری کنید.

این فروشنده شیشه خاطرنشان کرد: دمای بالای ۴۰ درجه طی روز گذشته در ۲۲ ایستگاه هواشناسی استان ثبت شد. خوردن و بیابانک با ۴۷ درجه سانتیگراد، بادرود با ۴۹ درجه، زواره و مهاباد با ۴۸ درجه، اردستان و چوپانان با حداکثر ۴۶ درجه، آران و بیدگل با ۴۵ درجه، کاشان با ۴۶ درجه، اصفهان با ۴۳ درجه.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا