ترندهای روز

گرمازدگی در این استان رکورد زد

پایگاه خبری تحلیلی افق میهن (irtahlil.com):

مدیر حوادث دانشگاه علوم پزشکی بوشهر گفت: شدت گرمای ناشی از افزایش دمای هوا باعث افزایش تعداد بیماران گرمازدگی در این استان شده که به اورژانس ۱۱۵ مراجعه کرده اند.

سید حسین موسوی گفت: بر اساس گزارش هواشناسی دمای هوا در اکثر شهرستان های این استان بالای ۴۰ درجه است که می طلبد مردم برای پرهیز از بیرون از منزل احتیاط بیشتری کنند.

گرمازدگی در این استان رکورد زد

وی افزود: در این شرایط به سالمندان، مادران باردار، کودکان، مبتلایان به بیماری های مزمن از جمله قلبی عروقی، فشار خون، دیابت و بیماران تیروئیدی برای پیشگیری از گرمازدگی هشدار داده می شود.

موسوی ادامه داد: دمای شدید هوا باعث گرمازدگی مسافران نیز شده است.

وی تصریح کرد: گرمازدگی یکی از موارد اورژانسی است که نیاز به اقدامات فوری و پیشگیرانه دارد و در این راستا با رسیدن دمای بدن به ۳۸.۵ درجه، فرآیند گرمازدگی آغاز می شود.

موسوی رسیدن دمای بدن به بالای ۴۰ درجه را نشانه گرمازدگی شدید دانست و اظهار داشت: در این شرایط می تواند عواقب ناخواسته ای برای فرد گرمازدگی ایجاد کند.

وی بیان کرد: کسانی که در نانوایی ها، جوشکاری ها، ورزشکاران، کارگران، نظافتچی ها، افرادی که در محیط باز و زیر نور آفتاب کار می کنند، گروه هایی هستند که در معرض گرمازدگی هستند.

و تصریح کرد: در اوج گرما بین ساعت ۱۱ تا ۱۶ باید بسیار مراقب بود تا دچار گرمازدگی نشود و افراد مذکور در زمان اوج گرما فعالیت خود را کاهش دهند.

موسوی ادامه داد: در این زمینه پوشش لباس بسیار مهم است و بهتر است از لباس های گشاد و رنگ روشن استفاده شود.

رئیس اورژانس پیش بیمارستانی و مدیر حوادث دانشگاه علوم پزشکی بوشهر، همراهی نوشیدنی سرد را از ضروریات دانست و تاکید کرد: محیط های بسته و بسته باید دارای سیستم تهویه و سرمایش و استقرار افراد گرمازدگی باشد. در مقابل باد و پنکه راه حل دیگری است. مهم است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا