محیط زیست

گرمای هوا در شهرهای زیارتی عراق ادامه دارد

به گزارش خبرگزاری افق میهن و به نقل از سازمان هواشناسی، صادق ضیائیان گفت: بر اساس اطلاعات ایستگاه های رسمی هواشناسی در آخرین روز و شب ایستگاهمعماریبا دمای ۴۹.۱، “فرودگاه بصره” ۴۸.۹، “بصره” ۴۸.۸ و فاو در عراق با دمای ۴۸.۷ درجه سانتیگراد گرمترین ایستگاههای اصلی هواشناسی در جهان شدند.

وی افزود: شهرهای زیارتی عراق نیز در شبانه روز گرما را تجربه کردند به طوری که بیشینه دمای هوا در نجف اشرف به ۴۷.۶ و کربلا به ۴۷.۴ درجه سانتی گراد رسید.

رئیس مرکز ملی پیش بینی و مدیریت بحران مخاطرات جوی سازمان هواشناسی ادامه داد: بر اساس آخرین خروجی مدل های جوی، پیش بینی می شود تا اواسط میانه تغییر محسوسی در دمای شهرهای زیارتی عراق نداشته باشیم. در هفته جاری و بیشینه دمای هوا در نجف در محدوده ۴۷ درجه سانتیگراد باقی خواهد ماند. .

ضیائیان گفت: پیش بینی می شود دما در کربلا، کاظمین و سامرا اندکی کاهش یابد اما کاهش دو تا سه درجه ای چندان محسوس نیست.

وی افزود: رطوبت هوا در شهرهای زیارتی عراق نیز رو به افزایش است که باعث افزایش احساس گرما می شود.

رئیس مرکز ملی پیش بینی و مدیریت بحران مخاطرات جوی سازمان هواشناسی ادامه داد: تا اواسط هفته شرایط مشابهی در پایانه های مرزی استان های ایلام، خوزستان و کرمانشاه حاکم است با این تفاوت که حداکثر دمای هوا در این مناطق به محدوده ۴۷ تا ۴۹ درجه سانتیگراد می رسد. .

ضیائیان تصریح کرد: پیش بینی می شود حداکثر دمای هوا در مرزهای …تمرین کنیددر آذربایجان غربی وباشماق» در کردستان بین ۳۶ تا ۳۸ درجه سانتیگراد در نوسان است و شب گذشته دو منطقه شهری و یک فرودگاه در عراق در صدر گرم ترین ایستگاه های هواشناسی جهان قرار گرفتند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا