محیط زیست

گرما در اصفهان اوج می‌گیرد / ثبت دمای ۸ شهر بالاتر از ۴۰ درجه

مینا معتمدی در گفت وگو با خبرنگار ایران تحلیل درباره پیش بینی هوای استان اصفهان گفت: بررسی نقشه های پیش یابی هواشناسی حاکی از ثبات نسبی جوی تا اواسط هفته آینده در استان است.

وی افزود: بر این اساس وضعیت جوی این مدت در اکثر مناطق صاف در بعدازظهر، نیمه ابری، گاهی وزش باد شدید تا شدید به ویژه در شمال، شرق و تا حدودی مرکز استان و در مستعد خواهد بود. مناطق دارای گرد و غبار به صورت محلی کاهش دید و کیفیت هوا پیش بینی می شود. وزش باد از فردا شدیدتر می شود.

کارشناس اداره کل هواشناسی استان اصفهان با بیان اینکه فعالیت این سامانه از روز یکشنبه سیزدهم آغاز شده و تا پایان روز سه شنبه پانزدهم ادامه دارد، گفت: خرداد همراه با بادهای شدید تا شدید، تندبادها و طوفان های لحظه ای، گرد و غبار، کاهش دید، آلودگی و کیفیت هوا است.

وی گفت: فعالیت این سامانه در مناطق شمالی، شرقی و مرکزی به ویژه اصفهان، اردستان، انارک، بادرود، کاشان، آران و بیدگل، نطنز، نایین، نسخهمهاباد، خوروبیابانکچوپان، نجف آباد، مورچه تو خوردیلنجان (زرین شهر)، مبارکه، کهپایه و کبوترآباد شامل می شود

معتمدی تصریح کرد: اختلال در تردد جاده ای، شهری و روستایی، اختلال در ناوگان حمل و نقل، کاهش کیفیت هوا در حد گروه های حساس، شکستن درختان و احتمال سقوط از ارتفاع، سقوط ساختمان های ناپایدار و ناقص از جمله مواردی است که خطرات ویژه سیستم مذکور .

وی افزود: توصیه می شود فعالیت در فضای باز به ویژه گروه های حساس انجام ندهند، از فعالیت در ارتفاعات خودداری کنند، سفرهای غیرضروری به استان های شمالی و شرقی را به تعویق بیاندازند، خودروها را زیر درختان و ساختمان های نیمه کاره پارک نکنند.

کارشناس اداره کل هواشناسی استان اصفهان بیشینه دمای امروز هشت شهر اصفهان را با دمای بالاتر از ۴۰ درجه سانتیگراد ثبت کرده است. وی گفت: کاشان و مهاباد با دمای ۴۳. آران و بدگلبادرود و خوروبیابانک ۴۲ درجه سانتی گراد، اردستان و خمینی شهر با دمای ۴۰ درجه سانتی گراد، چوپانان با دمای ۴۱ درجه سانتی گراد به ترتیب گرم ترین شهرهای استان گزارش و ثبت شده اند.

وی با بیان اینکه حداکثر دمای هوا طی ۲۴ ساعت آینده در اکثر مناطق استان یک تا دو درجه گرمتر خواهد بود، گفت: بیشینه دمای هوای کلانشهر اصفهان در گرم ترین ساعات امروز به ۳۹ درجه بالای صفر می رسد و حداقل فردا صبح به ۲۱ درجه می رسد. .

معتمدی خاطرنشان کرد: مهاباد با بیشینه دمای ۴۳ و کمینه دمای ۲۴. بوین میاندشت با حداقل دمای ۵ درجه سانتیگراد بالای صفر به ترتیب گرم ترین و خنک ترین مناطق استان است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا