محیط زیست

گرما در اصفهان می‌تازد – افق میهن

لیلا امینی در گفت و گو با خبرنگار افق میهن در خصوص پیش بینی هوای استان اصفهان گفت: بر اساس بر اساس آخرین نقشه های پیش یابی هواشناسی، آسمان در اکثر مناطق استان صاف است، در بعدازظهر ابر افزایش می یابد، گاهی وزش باد شدید تا شدید به ویژه در نواحی شمالی، شرقی و تا حدودی مرکزی استان پیش بینی می شود.

وی افزود: بر این اساس شرایط جوی موجب خیزش گرد و غبار، دید و کاهش کیفیت هوا می شود. این شرایط تا فردا ادامه خواهد داشت. در نواحی شمالی و شمال غرب در ساعات عصر و شب به صورت محلی رگبار و رعد و برق پیش بینی می شود.

وی با اشاره به اینکه دما تا امروز اندکی کاهش می یابد، ادامه داد: از ظهر پنجشنبه تا صبح یکشنبه به تدریج دما افزایش می یابد.

رئیس پیش بینی و مخاطرات جوی اداره کل هواشناسی استان اصفهان درباره صدور اخطاریه تراز زرد با فعالیت سامانه کاهش کیفیت هوا به دلیل افزایش فشار و وزش باد، فعال شدن کانون گرد و غبار در شمال و شرق استان مرداد تا پنجشنبه اول شهریور مناطق مستعد با بادهای شدید تا شدید، گرد و غبار و کاهش دید همراه است.

امینی گفت: فعالیت این سامانه در مناطق شرقی، شمالی و مرکزی استان به ویژه اصفهان، آران و بیدگل، اردستان، انارک، چوپانان، خوردن و بیابانک، زواره، کهپایه، سرود، نایین، نطنز، ورزنه و فرودگاه اصفهان پیش بینی می شود.

وی نسبت به آلودگی هوا، کاهش دید و کیفیت هوا و قرار گرفتن شاخص کیفیت هوا در شرایط ناسالم برای عموم مردم در ساعات خاص و احتمال اختلال در تردد در محورهای مواصلاتی نیمه شرقی استان و خسارت های موقت هشدار داد. سازه‌ها و افزود: شهروندان به‌ویژه اقشار آسیب‌پذیر جامعه مانند سالمندان و افراد مبتلا به بیماری‌های قلبی و ریوی، زنان باردار و کودکان از تردد و فعالیت غیرضروری در فضای باز خودداری کنند.

رئیس مرکز پیش بینی و مخاطرات جوی اداره کل هواشناسی استان اصفهان بر رعایت احتیاط در تردد در هنگام کاهش دید و خودداری از تردد خودروها و پارک خودروها در مجاورت ساختمان های نیمه کاره و درختان فرسوده تاکید کرد.

وی با بیان اینکه دمای هوا طی ۲۴ ساعت آینده در اکثر استان ها یک تا دو درجه کاهش می یابد، گفت: بیشینه دمای کلانشهر اصفهان در گرم ترین ساعات امروز به ۳۹ درجه سانتیگراد و کمینه دما به ۳۹ درجه سانتیگراد خواهد رسید. ۲۳ درجه سانتیگراد فردا صبح.

امینی با توجه به اینکه دمای هوای امروز در دو شهر اصفهان بالای ۴۰ درجه سانتی گراد ثبت شد، افزود: دمای هوا در ۳۱ شهر استان زیر ۴۰ درجه است.

وی خاطرنشان کرد: شهرستان بادرود با بیشینه دمای ۴۰ درجه و بویین میاندشت با کمینه دمای ۱۲ درجه سانتی گراد گرم ترین و خنک ترین مناطق استان به ثبت رسیدند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا