محیط زیست

گرما و گردوخاک در اصفهان ماندگار است/ ثبت دمای ۴۰ درجه در ۱۶ شهر استان

لیلا امینی در گفت و گو با خبرنگار افق میهن درباره پیش بینی هوای استان اصفهان اظهار کرد: بررسی نقشه های هواشناسی از امروز چهارشنبه تا اوایل یکشنبه هفته آینده شیب فشار در نیمه شمالی استان را نشان می دهد.

وی افزود: بر این اساس چنین شرایطی باعث افزایش سرعت باد در نیمه شمالی و شرقی استان می شود و پیش بینی می شود کانون های گرد و غبار فعال شده و در نتیجه دید و کیفیت هوا در این مناطق کاهش یابد. که با شدت کمتری به نقاط مرکزی نفوذ خواهد کرد. .

رئیس مرکز پیش بینی و مخاطرات جوی اداره کل هواشناسی اصفهان ادامه داد: شدت این پدیده در نواحی شرقی و شمالی استان و طی روزهای شنبه و یکشنبه در ساعات بعدازظهر و شب بیشتر خواهد بود. در روزهای چهارشنبه و پنجشنبه صادر شد.

وی با بیان اینکه دمای هوا طی ۲۴ ساعت آینده در اکثر مناطق استان تغییر محسوسی نخواهد داشت، تصریح کرد: بیشینه دمای هوای کلانشهر اصفهان در گرم ترین ساعات امروز به ۴۱ درجه سانتی گراد و کمینه دما به ۲۶ درجه سانتی گراد خواهد رسید. درجه سانتیگراد فردا صبح

امینی با اشاره به اینکه دمای ۱۶ شهر اصفهان بالای ۴۰ درجه سانتی گراد ثبت شده است، افزود: خوروبیابانک با دمای ۴۵، بادرود و چوپانان با دمای ۴۴، آران و بیدگل، کاشان، مهاباد با دمای ۴۳ درجه سانتی گراد. ، خمینی شهر، کبوترآباد. با دمای ۴۲ درجه، شهرهای اصفهان، اردستان، برخور (دولت آباد)، لنجان با دمای ۴۱ درجه، فرودگاه اصفهان، فلورجان، نجف آباد و ورزنه به ترتیب با دمای ۴۰ درجه گرم ترین نقاط به ثبت رسیدند. در استان

وی خاطرنشان کرد: خوروبیابانک با دمای ۴۵ درجه سانتی گراد و بویین میاندشت با حداقل دمای هشت درجه به ترتیب گرم ترین و خنک ترین مناطق استان هستند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا