بانک و بیمه

گروه بانکی در وضعیتی رو به رشد

هادی بهرامی; بازار: علیرغم زمان کوتاهی که از عرضه اولیه سهام می گذرد، صنعت بانکداری از پیشینه و پایه قوی برخوردار است. بخش بانکی یکی از بخش های مهم اقتصاد یک کشور است و مسئولیت تامین مالی پروژه های کوچک و بزرگ را بر عهده دارد. روش مدیریت بانک ها در این صنعت تغییر کرده و روش های جدیدی در این صنعت در حال استفاده است. تحلیل و بررسی موسسات بانکی به دلیل نقش مهمی که در اقتصاد و چرخه نقدینگی کشور ایفا می‌کنند، حائز اهمیت است. در زیر به گزارش ها و تحلیل های هفته گذشته درباره توسعه صنعت بانکداری می پردازیم.

گزارش توسعه گروه بیمه در بورس
هفته گذشته شاخص گروه بانکی از ۹ هزار و ۱۳۰ واحد به رقم ۹ هزار و ۳۰۰ واحد رسید و تقریباً افت هفته گذشته را جبران کرد. بازده شاخص در هفته گذشته ۱.۵% بود و در ماه گذشته با مثبت ۴.۷% به پایان رسید. در حالی که شاخص کل بورس در هفته گذشته ۰.۹ درصد و شاخص هم وزن ۰.۶ درصد رشد کرد.

درصد بازدهی سالانه

درصد بازدهی ماهانه

درصد بازده هفتگی

نام شاخص

۷۵+

۴.۷+

۱.۹+

شاخص صنعت بانکداری

۳۷+

۰.۵+

۰.۹+

شاخص کل بورس

۵۴+

۱,۵+

۰.۶+

شاخص وزن یکسان

آخرین اخبار محبوب
با تشکیل مجمع عمومی فوق العاده بانک ملت، افزایش سرمایه این بانک بزرگ بورسی به مبلغ ۳۵.۷ میلیارد تومان به تصویب سهامداران رسید و بیشترین افزایش سرمایه در تاریخ بازار سرمایه از محل سود انباشته و در مبلغ به نام بانک ملت ثبت شده است. به گزارش روابط عمومی بانک ملت، در این جلسه که با حضور بیش از ۶۵ درصد سهامداران و به ریاست مسعود نصر اصفهانی، رئیس هیئت مدیره این بانک برگزار شد، پس از ارائه گزارش، پس از رضا دولت آبادی مدیرعامل بانک ملت و قرائت گزارش حسابرس و بازرس قانونی صورت گرفت. سهامداران با افزایش ۱۰۱ درصدی سرمایه بانک ملت از محل سود انباشته موافقت کردند. یک کارشناس اقتصادی با اشاره به انحلال بانک های مستضعف گفت: این اقدامات دولت خوب است اما به کندی اجرا می شود و از زمانی که قانون بانکداری اصلاح شد اینگونه نبوده و نمی توان کار زیادی کرد. ” تبدیل شود. بنابراین دولت باید برای اصلاح قانون ارز بانکی برنامه ریزی کند.
همکاری بانک صادرات با آسیاتک، فروش سه ملک مازاد بانک ایران زمین در اهواز و پرداخت تسهیلات ۲۷۷ میلیارد تومانی بانک ها در ۹ ماهه امسال از جدیدترین اخبار صنعت بانکداری است.

تحلیل تکنیکال شاخص بانکی
در ۲۸ ام مرداد یک ماه پس از یافتن حمایت در منطقه ۸۲۰۰، شاخص بانکی ۱۲ درصد رشد کرد و دوباره شروع به اصلاح کرد. در حال حاضر شاخص در آخرین روز معاملاتی از مقاومت ۹ هزار و ۲۵۵ واحدی عبور کرد که می توان آن را نشانه مثبتی از ادامه روند صعودی دانست. برای اطمینان از افزایش یا عدم افزایش بیشتر شاخص باید حداقل ۳ روز منتظر ماند تا شاخص تثبیت به مقاومت شکسته ۹۲۵۵ واحدی برسد. اولین هدف ما برای این شاخص منطقه ۱۰۵۰۰ است. علاوه بر این، منطقه کم خطر شاخص برای حمایت و افزایش تقاضا، منطقه ایستا ۸۲۰۰ است که قطعاً نباید از دست داد.

آخرین کلمه
تحرکات صنعت بانکداری برای اقتصاددانان، تحلیلگران بازار مالی و سرمایه گذاران مهم است. به همین دلیل برای درک وضعیت شرکت باید گزارش های مالی و نمودارهای قیمت سهام را بررسی کنید. با افزایش نرخ تورم و مشکلات اقتصادی موجود، درآمد برخی از شرکت ها به دلایل مختلف رو به کاهش است که نشان دهنده وضعیت حساس تری در بخش بانکی است. زیرا مستقیماً با نقدینگی و خدمات مالی سروکار دارند. بنابراین باید حرکات هفتگی، ماهانه و سالانه صنعت برای سرمایه گذاری و سپرده گذاری نزد بانک مناسب بررسی شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا