خودرو

گروه سایپا رکورد ۱۱ ساله تولید محصولات داخلی خود را شکست/ شکسته شدن رکورد تولید سال گذشته گروه سایپا


آنچه دیگران می خوانند:

گروه خودروسازی سایپا از ابتدای امسال تا سوم اسفندماه موفق به تولید ۴۷۴ هزار و ۴۹۴ دستگاه خودرو شد و رکورد سال گذشته خود را ارتقا داد. همچنین رکورد ۱۱ ساله تولید تمامی محصولات داخلی این گروه تا ۴ اسفند شکسته شد.

گروه خودروسازی سایپا با تولید ۴۷۴ هزار و ۴۹۴ دستگاه که ۴۷۱ هزار و ۹۲ دستگاه تولید داخل و ۳ هزار دستگاه خودروی ۴۰۲ (CBU) بوده، از ابتدای سال جاری تا ۲ اسفندماه موفق به شکستن رکورد ۴۷۴ خودروی سال گذشته شد. ۱۴۵۴ دستگاه بود، استراحت.

همچنین در ادامه موفقیت های کسب شده از ابتدای سال جاری تا بیست و پنجم اسفند ماهانه این حجم تولید محصولات داخلی (بدون احتساب خودروهای وارداتی و مونتاژی) به ۴۷۴ هزار و ۵۸۳ دستگاه رسید که نشان می دهد گروه سایپا رکورد تولید ۱۱ ساله خود را شکسته است.

بر این اساس میزان تولید محصولات داخلی گروه سایپا در سال ۱۳۹۱، ۲۹۵ هزار و ۸۵۷ دستگاه و در سال ۱۳۹۲ این رقم ۳۸۹ هزار و ۴۲۵ دستگاه بوده است. در سال ۱۳۹۴ تعداد مذکور به ۳۲۰۰۰۰ ۱۰۲ دستگاه رسید و گروه سایپا در سال ۱۳۹۵ تعداد ۴۳۰۰۰۰ ۲۸ دستگاه را در تولید محصولات داخلی خود به ثبت رساند. در سال ۱۳۹۶ حجم تولید به بیش از ۴۵۳ هزار و ۳۴۲ دستگاه رسید و در سال ۱۳۹۷ با شروع تحریم های ظالمانه، حجم تولید حدود ۳۰۶ هزار و ۸۲۷ دستگاه بود. همچنین خروجی تولیدات داخلی گروه سایپا در سال ۱۴۰۱-۱۳۹۸ بالغ بر ۳۹۷ هزار و ۱۵۹ دستگاه، ۴۱۲ هزار و ۷۶۴ دستگاه، ۳۷۴ هزار و ۳۹۸ دستگاه و در نهایت ۴۷۴ هزار و ۴۵۴ دستگاه بوده است.

تولید محصولات کوییک بطور خودکار، کوییک R اتوماتیک، ساینا اتوماتیک، کوییک همچنین افزایش قابل توجهی در مدل های دو موتوره S، شاهین (MT/AT) و ساینا S مشاهده شده است. از ابتدای امسال تا ۲ اسفند ۶۹۱۵ واحد کوییک تولید اتوماتیک؛ این تعداد در سال گذشته ۴۳۷۰ واحد بود. بر این اساس افزایش دو برابری تولید این محصول حاصل شد. تولید کوییک R اتوماتیک نیز در مدت مذکور دو برابر افزایش یافته است. از این رو ۸ هزار و ۹۸۹ دستگاه کوییک R به طور خودکار تولید می شود. مجموع تولید در سال گذشته ۴۴۶۷ دستگاه بود. همچنین تولید ساینا اتوماتیک از ابتدای سال جاری تا سوم اسفند ۲۲ برابر شده است. مجموع تولید این خودرو در سال گذشته ۱۱۷ دستگاه بود که اکنون تعداد آن به ۲۶۰۲ دستگاه افزایش یافته است.

با توجه به زمان اعلام شده، رشد قابل توجه دو برابری در تولید کوییک اس; تولید این خودروی پرطرفدار تا ۲۳ مارس ۵۴۶۹۱ دستگاه بود (در سال گذشته میزان تولید کوییک اس حدود ۲۴۶۲۸ دستگاه بود). ). همچنین در این مدت ۴۳ هزار و ۳۰۵ دستگاه شاهین تولید شد. در سال گذشته ۳۴ هزار و ۴۸۲ واحد وجود داشت که رشد ۱.۲۵ برابری در این زمینه حاصل شد. ساینا اس دوگانه سوز نیز با ۳۴ برابر افزایش نسبت به سال قبل از تولید ۴۰ هزار و ۵۰۶ دستگاه عبور کرد. در سال گذشته مجموع تولید این خودرو ۱۱۷۳ دستگاه بوده است.

این در حالی است که سایت سایپا سیتروئن از ابتدای سال جاری تا ۱۸ اسفند ۱۱۰ هزار و ۲۱۸ دستگاه ساینا تولید کرده است. مجموع تولید این مجموعه در سال گذشته ۱۱۰ هزار و ۱۱۰ دستگاه بوده است. تا ۱۶ اسفند تعداد خودروهای تولید شده در سایت سایپا به ۱۳۷۰۰۰۳۶۹ دستگاه رسید. در سال گذشته این تعداد حدود ۱۳۷۰۰۰ ۲۱۸ واحد بود. رشد خوبی نیز در محل بن رو به دست آمد. از ابتدای سال جاری تا ۱۵ دی ماه، حجم تولید وانت ۱۵۱ میلیون و ۴۴ هزار و ۳۰۰ دستگاه (سال گذشته ۴۳ هزار و ۸۰۰ دستگاه) بوده است.

رکوردشکنی در گروه خودروسازی سایپا در حالی رخ داد که خودروی معیوب برند گروه سایپا وجود ندارد و حداکثر تولید گذر مستقیم در حال انجام است. تولید محصولات سایپا با حداکثر ظرفیت تا ۶ اسفند ادامه دارد.


دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا