گروکشی به سبک ایران خودرو/ فروش خودرو در اعتراض به قیمتها صفر شد! – افق میهن
شرکت ایران Khodro از ابتدای سال جاری یک ماشین مسافرتی را راه اندازی نکرده است و اعلام کرده است که این روند تا زمان تغییر سیستم قیمت گرامری ادامه می یابد.
براساس اخبار تجاری ، بازار خودروهای ایران هنوز تحت شرایط انحصاری است و مصرف کنندگان باید تحت گزینه های محدود داخلی و بدون رقبای واقعی انتخاب شوند. براساس گزارشی که توسط Voice of America منتشر شده است ، شرکت ایران Khodro از ابتدای سال جاری هیچ پیشنهاد بازاری دریافت نکرده است و اعلام کرده است که این روند تا قیمت محصول اصلاح شده ادامه دارد.
پس از انتشار این گزارش ، Business News با موضوع روابط عمومی ایرانی Khodro که آنها امتناع کردند ، دنبال شد و اعلام کرد که آنها گزارشی را تهیه می کنند که به زودی منتشر می شود.
در حالی که تلویزیون ایالتی اعلام کرده است که امسال پس از آنکه سهام دولت این شرکت برای حل مشکلات پیشنهادی حل شود ، گردش مالی ایران کودرو صفر است ، اما بزرگترین تولید کننده خودرو ایران به انجام ترفندهای مختلف ادامه می دهد.
نحوه واکنش ایران خلرو در سالهای اخیر ، و بعید نیست که دولت الزامات عجیب شرکت را شکست دهد. اما آیا ایران خدرو آماده صفر امتیازات از دولت و آزادسازی قیمت است؟
ایران خلرو پس از شناخت انحصار بازار
بازار خودروهای ایران توسط دو تولید کننده بزرگ خودروهای داخلی ، ایران خمرو و سایپا انحصار یافته است. اگرچه وعده هایی برای آزادسازی واردات نویسنده در سالهای اخیر انجام شده است ، اما این وعده ها نه تنها برای بهره برداری آماده بودند ، بلکه مخالفت صریح و پنهان با واردات خودرو نیز نسبت به بازار در اتومبیل های وارداتی موجود در بازار باقی مانده است.
در چنین شرایطی ، بزرگترین تولید کننده اتومبیل کشور نه تنها می تواند یک تصمیم اقتصادی باشد. این تصمیم یک اهرم فشار برای آژانس های مقررات و تصمیم گیری در نظر گرفته می شود ، به طوری که ایران Khodro می تواند با خرد و منطق خود قیمت محصولات خود را افزایش دهد.
این امر پیچیده تر می شود اگر این شرکت هنوز یارانه های دولتی مستقیم و غیرمستقیم و پشتیبانی ساختاری گسترده داشته باشد. معافیت های مالیاتی ، دسترسی ساده به منابع بانکی و پشتیبانی از تولید داخلی از جمله ابزارهایی است که دولت برای حمایت از صنعت خودرو در اختیار شما قرار داده است.
سوال اصلی این است که آیا ایران Khodro مایل است برای جلوگیری از فروش ، این پشتیبانی را نادیده بگیرد.
به گفته این شرکت ، ایران خمرو تصمیم به تهیه محصولات خود گرفت. فروردین ۲۰۱۴ نسبت به مدت مشابه سال قبل ۵ ٪ افزایش یافته است. سوال اصلی این است که آیا فروش متوقف شده است ، هدف از ادامه تولید چیست. آیا اتومبیل های ساخته شده در اردوگاه ها برای سپرده گذاری در بازار با قیمت های جدید در زمان مورد نظر؟
سکوت مقامات نظارتی و تصمیم گیری های سیاسی -سازندگان در برابر چنین تصمیماتی نیز پایه و اساس تکرار این رفتار در آینده را تشکیل می دهد. اگر بازار محدود به انحصار چندین بازیکن باشد و واردات در عمل متوقف شود ، شرکت هایی مانند ایران Khodro می توانند اعتبار بازار را مختل کنند و اهداف قیمت خود را با ابزارهایی مانند اختلال در وزن برابر بازار دنبال کنند. چنین تصمیماتی فشار بیشتری بر بازار خودرو و مصرف کننده اعمال می کند.
این بار دستگاه های نظارتی برای حمایت از گروه جدید Khodro ایرانی برای حمایت از مصرف کننده گامی برداشته می شوند یا دوباره تولید کننده خودرو برای همه سازمان های دولتی و سازمان های دولتی هستند؟
با توجه به خبرهای مربوط به احتمال تبادل مواد اولیه ترافیک خودرو ، البته بعید نیست محصولاتی که تولید کنندگان خودرو این بار با قیمت های بالاتر تولید می کنند با قیمت های بالاتر تولید کنند. بازاری که منجر به تشکیل ماشین سوم می شود و به جای شفافیت طبق روش عرضه منجر به اجاره و فساد جدید می شود.
به منظور مطالعه بیشتر در مورد طیف وسیعی از اتومبیل های موجود در بورس ، بازار سرمایه را عمیق تر می کند و در واقع قیمت ها را کشف می کند.