ترندهای روز

گروگانگیر افغانی اسم خودش را پرویز مافیا گذاشته بود

پایگاه خبری تحلیلی افق میهن (ofoghmihan.ir):

کارآگاهان پلیس آگاهی تهران چند روز پیش موفق شدند ۴ شهروند تاجیکستانی را که حدود ۱۰ روز در باغی در حوالی ملارد در استان تهران گروگان گرفته بودند، نجات دهند.

گروگان گیران چند مرد افغان بودند که ۴ مرد تاجیک را با وعده دروغین اخذ ویزای آمریکا فریب دادند و از تاجیکستان به تهران کشاندند تا به ترکیه و از آنجا به آمریکا منتقل کنند. اما با ورود مردان تاجیک به تهران، گروگان گیران آنها را به باغی در نزدیکی ملارد بردند و در آنجا به گروگان گرفتند. اعضای این باند با شکنجه مردان تاجیک و ارسال فیلم شکنجه برای خانواده هایشان قصد اخاذی ۶۰ هزار دلاری را داشتند که پلیس آگاهی تهران از ماجرا مطلع شد و در یک عملیات ضربتی گروگان ها را آزاد و گروگان گیران را دستگیر کرد.

پس از دستگیری متهمان مشخص شد که سرکرده آنها فردی معروف به پرویز مافیا مجرم افغان است که به گفته همدستانش در کشورهای همسایه نیز گروگان گرفته بود. همزمان با انتشار خبر دستگیری این باند، دو تاجر ایرانی روز گذشته با مراجعه به دادسرای جنایی تهران گفتند که آنها نیز قربانی باند گروگان گیری پرویز مافیا هستند.

۳ سال پیش

ماجرای گروگان گیری دو تاجر ایرانی صاحب یک شرکت داروسازی به سال ۱۴۰۰ برمی گردد که گزارش این گروگان گیری در روزنامه همشهری نیز منتشر شد. در یکی از روزها خرداد در سال ۱۴۰۰ بود که یک مرد افغان با شرکت آنها تماس گرفت و خود را تاجر معروف در افغانستان معرفی کرد. وی گفت که قصد دارد ۲ میلیون دالر در زمینه واردات محصولات دارویی به افغانستان سرمایه گذاری کند و به این ترتیب ۲ تاجر جوان را برای امضای قرارداد به افغانستان کشانده و در آنجا توسط چند مرد افغان گروگان گرفته شده است. تاجران ایرانی به مدت ۲۱ روز گروگان مردان افغان بودند تا اینکه خانواده هایشان ۲۰۰ هزار دلار به آدم ربایان پرداخت کردند و به این ترتیب هر دو گروگان آزاد و به ایران بازگردانده شدند. صبح دیروز ۲ تاجر ایرانی در دادگاه کیفری استان تهران گفتند: با بازگشت به ایران از آدم ربایان شکایت کردیم. آنها تحت تعقیب اینترپل بودند تا اینکه چند روز پیش که در محل کار روزنامه می خواندم در صفحه حوادث با خبر آزادی ۴ گروگان تاجیک مواجه شدم. وقتی اسم پرویز مافیا را در روزنامه دیدم شوکه شدم. زمانی که در افغانستان گروگان بودیم، یکی دو بار نام پرویز مافیا را از گروگانگیرها شنیده بودیم. الان هم مطمئن هستیم که مردان افغان که ۴ جوان تاجیک را گروگان گرفتند، همان هایی هستند که ۳ سال پیش ما را در افغانستان ربودند. این ۲ تاجر در مواجهه با متهم دستگیر شده، ۲ نفر از آنها را شناسایی کردند و گفتند که این ۲ نفر از اعضای همان باند ربوده شده هستند.

دستگیری پرویز مافیا

با شکایت ۲ تاجر ایرانی از متهمان، رسیدگی به این پرونده در حالی آغاز شد که تحقیقات پلیس برای دستگیری سرکرده فراری باند گروگان گیر افغان پرویز مافیا ادامه داشت. این تحقیقات اخیراً به نتیجه رسیده و کارآگاهان موفق به ردیابی مافیای پرویز در نقطه صفر مرزی و دستگیری وی در یک عملیات ضربتی شدند. این مرد قصد داشت از ایران خارج و به ترکیه برود که با هوشیاری کارآگاهان دستگیر شد. تحقیقات در این پرونده برای شناسایی سایر جرایم احتمالی پرویز مافیا و یارانش ادامه دارد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا