ترندهای روز

گزارشی از سریال‌های حادثه‌ساز؛ از قطع انگشت مهران مدیری تا انفجار در «معراجی‌ها»

پایگاه خبری تحلیلی ایران تحلیل (irtahlil.com):

۱۰ سال از بزرگترین پروژه نمایشی تلویزیونی “میراجیها” می گذرد. حادثه ای که انفجار پشت صحنه باعث مرگ پنج سینمارو شد. حالا پس از گذشت یک دهه، این بار در سریال ویژه «سلمان فارسی» شاهد حادثه دلخراش دیگری هستیم که منجر به فوت دو هنرمند شده است.

معمولاً قضاوت صحیح در مورد علل و عوامل وقوع این حوادث دشوار است و نیاز به نظر کارشناسی دارد; زیرا معمولا این نوع حوادث در مناطق خاصی مانند شهرک های فیلمبرداری و مکان های دور افتاده اتفاق می افتد و به جز خود عوامل، افراد دیگری در صحنه حضور ندارند. حتی پس از این اتفاق، هیچکس از تیم سازنده حاضر به گفت و گو با نمایندگان رسانه ها نیست.

اما علت وقوع چنین حوادثی قابل تامل جدی است و ما را با این سوال مواجه می کند که در نهایت چه کسی مسئول است؟ هشدارها و آرزوهایی که باید قبل از وقوع حادثه مورد توجه جدی قرار می گرفت و بعید نیست هر بار چند خانواده داغدار شده باشند.

به انگیزه حادثه اخیر که در پشت صحنه سریال سلمان فارسی به دلیل تخریب یک پل رخ داد، نگاهی داریم به حادثه سازترین پروژه های تلویزیونی سال های اخیر که اوج آن را در گذشته شاهد بودیم. سال ها به دلیل شیوع ویروس کرونا.

فاجعه انفجار و انتظار ۱۰ ساله برای «معراج گرایان»

گزارشی از تصادفات زنجیره ای؛  از قطع انگشت مهران مدیری تا انفجار در صحنه ای از انفجار و مراسم تشییع پیکر آن مرحوم در سریال «میراجیها».

۱۸ دی در ماه سال ۹۲ حادثه تلخ انفجار در پشت صحنه سریال «میراجیها» منجر به فوت پنج نفر شد و اندوه فراوانی را در بین اهالی هنر برجای گذاشت.

ماجرا از این قرار بود که هنگام آماده‌سازی سکانس‌های مربوط به جنگ، انفجاری رخ داد و علی اکبر رنجبر (کارگردان سینمای دفاع شهرک)، جواد شریفی‌راد (مدیر جلوه‌های ویژه)، رضا فرجی (دستیار تولید)، مهدی مرادی (جلوه‌های ویژه) جمشید اصفهانی فر (نگهبان) بلافاصله جان خود را از دست دادند و حمید شهیری (طراح صحنه) و مرتضی مولایی در بیمارستان بستری شدند.

آتش سوزی مرگبار در «خواب» سیروس مقدم

مهدی جعفری طراح صحنه مهرماه ۱۳۹۷ بر اثر آتش سوزی در محل تصویربرداری سریال «خواب» دچار سوختگی شدید شد و دو روز پس از بستری شدن در بیمارستان درگذشت.

این سریال روزهای پایانی فیلمبرداری را پشت سر گذاشته بود و این اتفاق افتاد. الهام غفوری، تهیه کننده این سریال در توضیح این اتفاق به ایسنا گفت: کار ما در لوکیشنی که وحید جعفری سوخته بود تمام شده بود و همه بازیگران به خانه هایشان رفته بودند، نمی دانیم واقعا چه اتفاقی افتاده است، لوکیشن ما این بود که فینال و کاملاً برای فیلمبرداری آماده شده بود و همه باید می رفتند. نمی دانم چه اتفاقی افتاد که او به لوکیشن برگشت و این اتفاق افتاد، اما ما گمان می کنیم که گاز در آن لوکیشن مخلوط شده و او دچار سوختگی شده است.

مرگ پیمان آبادی در صحنه تله فیلم

سال ۱۳۸۷ بود که پیمان عبدی سر صحنه یک تله فیلم در کن و منطقه سلقان تهران درگذشت. او به دلیل فعالیت های بین المللی به ویژه در سریال موفق «هشدار برای کبرا ۱۱» نامی شناخته شده در سینمای ایران بود. با تمام این اوصاف، عبدی پس از سال ها بازی در فیلم های اکشن در سراسر جهان در یک سانحه دلخراش در ایران جان باخت. در صحنه ای از فیلم «چشم های نامرئی» قرار بود او به جای بازیگر اصلی کوکتل مولوتف روشن کند و آن را به داخل اتوبوس بیندازد و سپس از آن بیرون بپرد. اولین بار که فندک کار نکرد و تا خم شد تا کوکتل مولوتف را بردارد و روشن کند، اتوبوس به انتهای مسیر رسیده بود. او دیر خود را از اتوبوس پایین انداخت. این خودرو قرار بود در دره سقوط کند اما روی سینه عهد ابدی توقف کرد و مواد منفجره منفجر شد.

قطع انگشت مهران مدیری در صحنه سریال قلب یخی

بازی مهران مدیری در سری جدید «قلب یخی» با اتفاق تلخی همراه بود. در یکی از سکانس‌ها که سکانس پر زحمت و پرهزینه‌ای بود، پای مدیری می‌لغزد و او برای حفظ تعادل خود به شیشه شکسته چنگ می‌زند و ناگهان انگشت کوچک دست راستش قطع می‌شود.

یک کارگردان پرمشغله فیلمبرداری علیرغم اینکه انگشتش بریده شده بود به بازی در این سکانس پایان می دهد. پس از آن گروه متوجه ماجرا شدند و مدیر و انگشت او را به بیمارستان بردند. انگشت مانداری پیوند زده می شود اما حس و عصب آن بر نمی گردد. به همین دلیل مهران مدیری را با دستکش چرمی مشکی در عکس های منتشر شده از سریال «ویلای من» مشاهده می کنید.

و چرا در پروژه «سلمان فارسی» پول بر سر هنرمندان افتاد؟

همانطور که از اخبار و شواهد موجود در رسانه ها برمی آید، پل ساخته شده در حادثه دلخراش «سلمان فارسی» غیراستاندارد بوده و همین امر منجر به حادثه شده است. در واقع بازیگران در حال تصویربرداری سریال در روستای خیج شاهرود بودند که بر اثر ریزش پل دو نفر جان باختند و چهار نفر مجروح شدند.

پل و فروریختن سازه ها به گونه ای بود که دو هنرمند به نام های سیدعلی نعیمی و حمید ظهیری در این حادثه جان خود را از دست دادند. ارتفاع پل حدود یک متر بود و آنچنان هم نبود، اما هنرمندان بر اثر برخورد با سازه مجروح شدند.

ناگفته نماند که تاکنون هیچ یک از مدیران و مسئولان صداوسیما پس از این اتفاق توضیحی نداده اند و حتی پیامی برای ابراز همدردی نیز منتشر نشده است.

دیگر اتفاقات این سریال

در این سال ها اتفاقات ناگوار دیگری در برخی آثار از جمله سریال های نمایش خانگی رخ داده است که از جمله آنها می توان به حادثه آتش سوزی در سریال «خواب» سیروس مقدم اشاره کرد.

در برخی از آثار سینمایی حوادث مرگباری هنرمندان را به کام مرگ کشانده است که از جمله می توان به حادثه ای که برای کارگردان سینما – سیدعلی سجادی حسینی که پنجم مهرماه سر صحنه فیلم «خط» تیراندازی شد، اشاره کرد. ، ۱۳۷۳. آتش درگذشت. در جریان فیلمبرداری فیلم «خط آتش» در تمرین یک صحنه بر اثر شلیک اسلحه جان خود را از دست داد.

منبع: ایسنا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا