فناوری

گزارش ترسناک: فیسبوک و اینستاگرام با میکروفون گوشی حرف‌های ما را می‌شنوند

پایگاه خبری تحلیلی افق میهن (ofoghmihan.ir):

یک منبع آگاه در افشاگری وحشتناکی می گوید فیسبوک با سیستم «شنود فعال» به حرف های ما گوش می دهد و تبلیغات هدفمند را به ما نشان می دهد.

آیا تا به حال تبلیغی در اینستاگرام دیده اید که لحظاتی پیش با دوستان خود در مورد آن صحبت می کردید؟ شاید ما هرگز نتوانیم این نظریه را که میکروفون های تلفن هایمان در ۲۴ ساعت شبانه روز فعال هستند تأیید کنیم، اما گزارش وحشتناکی از وب سایت ۴۰۴Media جزئیات ناگفته ای را در مورد آن فاش می کند.

نمایش تبلیغات مربوط به مکالمات روزانه بیشتر در پلتفرم های فیسبوک و اینستاگرام دیده می شود و در نگاه اول آزاردهنده است; به خصوص زمانی که زمان بین مکالمه و نمایش آگهی تنها به چند ثانیه می رسد.

۴۰۴ Media که سابقه درخشانی در افشای اطلاعات دارد، جزئیات سیستم Active Listening فیس بوک را فاش کرده است. به طور دقیق‌تر، این وب‌سایت می‌گوید که شرکت رسانه‌ای Cox Media Group (معروف به CMG) می‌تواند تبلیغات را به مشتریان بالقوه بر اساس «آنچه با صدای بلند در میکروفون دستگاه می‌گویند» ارائه دهد.

CMG شریک تجاری فیس بوک، گوگل، آمازون و موتور جستجوی بینگ مایکروسافت است.

وب سایت ۴۰۴Media اسنادی را به دست آورده است که نشان می دهد سیستم نرم افزاری Active Listening از هوش مصنوعی برای “ثبت داده های مورد نیاز ما در زمان واقعی” با گوش دادن به مکالمات روزانه ما استفاده می کند. ظاهرا جزییات این سامانه در جلسه ای به میزبانی CMG نشان داده شده است.

به گزارش ۴۰۴ مدیا، اسلایدهای نمایش داده شده در جلسه CMG نحوه استفاده از سیستم گوش دادن فعال برای ضبط داده های صوتی از میکروفون گوشی را توضیح می دهد. پس از ضبط داده های صوتی، سیستم آنها را با داده های رفتاری هر کاربر مطابقت می دهد تا تبلیغات نهایی بسیار هدفمندتر شود.

بر اساس اسناد فاش شده، علاوه بر فیس بوک و پلتفرم های تابعه مانند اینستاگرام، شرکت های آمازون و گوگل نیز در لیست مشتریان نرم افزار اکتیو لیسنینگ حضور دارند.

ظاهرا پس از انتشار گزارش ۴۰۴ Media، گوگل به سرعت CMG را از لیست شرکای خود حذف کرد.

حذف CMG از لیست شرکای گوگل، متا را بر آن داشت تا شراکت تجاری خود با CMG را بررسی کند تا مشخص کند آیا قوانین نقض شده اند یا خیر. فردی که نماینده متا است به ۴۰۴media گفت که CMG برخلاف ادعاها یک “شریک عمومی” محسوب می شود و شریک تبلیغاتی نیست.

در بخشی از بیانیه شرکت مادر اینستاگرام و واتس اپ می خوانیم: “متا از میکروفون گوشی شما برای تبلیغات استفاده نمی کند و سال هاست که به طور عمومی در این مورد صحبت می کنیم.” با استفاده از داده های متا.”

یکی از نمایندگان آمازون گفت که آنها هرگز با CMG برای تبلیغات کار نکرده اند و هیچ برنامه ای برای انجام این کار در آینده ندارند.

داستان از جایی ترسناک تر می شود که در اواخر سال ۲۰۲۳، شرکت CMG در یکی از مقالات خود در وب سایت رسمی خود گفت: “ما می دانیم که شما به چه فکر می کنید. آیا این قانونی است؟ گوش دادن تلفن ها و دستگاه ها به شما قانونی است. زمانی که در در فرآیند بارگیری یا به روز رسانی برنامه، یک توافق نامه چند صفحه ای در مقابل کاربر قرار می گیرد، اغلب جزئیات سیستم گوش دادن فعال در جایی در همان صفحات با فونت کوچک نوشته می شود.

اگر آنچه در مقاله CMG 2023 گفته می شود درست باشد، بسیاری از ما بدون اینکه بدانیم گوش دادن فعال را فعال کرده ایم. چند نفر را می شناسید که شرایط استفاده طولانی و چند صفحه ای برنامه ها را می خوانند؟

این اولین بار نیست که ۴۰۴ Media جزئیات محرمانه CMG را فاش می کند. زمستان گذشته، وب‌سایت اطلاعات اولیه در مورد نحوه عملکرد گوش دادن فعال به بیرون درز کرد و یک شرکت بازاریابی را با مشکل مواجه کرد.

منبع: زومیت

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا