اخبار اقتصاد ایران

گزارش تصویری افتتاح خط ریلی رشت – کاسپین

سوت قطار راه آهن کاسپین رشت به عنوان یکی از مهمترین مسیرهای تکمیل کریدور شمال – جنوب به یاد رئیس جمهور شهید و با حضور سرپرست ریاست جمهوری به صدا درآمد.

مهتاب باقرزاده: راه آهن رشت – بندر کاسپین به عنوان یکی از پروژه های مهم و اولویت دار ریلی کشور صبح امروز پنجشنبه با حضور سرپرست ریاست جمهوری در استان گیلان به بهره برداری رسید.

خط ریلی رشت – بندر کاسپین به عنوان بخشی از راه آهن قزوین – رشت، ارتباط ریلی مرکز استان گیلان و بندر انزلی را فراهم می کند که از نظر مبادلات تجاری با کشورهای منطقه و منطقه از اهمیت بالایی برخوردار است. اروپا

راه آهن رشت – بندر خزر به طول ۳۷ کیلومتر با اعتباری بیش از ۳۰ هزار میلیارد ریال احداث شده است که ارزش روزانه آن ۶۰ هزار میلیارد ریال برآورد شده است و ظرفیت جابه جایی ۷ میلیون تن را خواهد داشت. بار در سال و ۶۰۰ هزار مسافر.

این طرح ریلی آخرین قسمت از کریدور ریلی دریا به دریا است که بنادر جنوب کشور را به بنادر شمالی استان گیلان متصل می کند.

به گزارش دیارمیرزا؛ با وجود ابلاغ قبلی وزارت راه و شهرسازی، مقامات روسیه و جمهوری آذربایجان در این مراسم حضور نداشتند و از مجمع نمایندگان گیلان در شورای اسلامی، تنها احمد دنیامالی نماینده بندرانزلی در محل حاضر شد. در این مراسم و سایر نمایندگان گیلان در مراسم افتتاحیه این پروژه حضور داشتند. نداشت.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا