اخبار بورس

گزارش روز بازار سرمایه (شنبه ۶ مردادماه)/ ناترازی در انرژی برق کشور، معضل اساسی صنایع بورس

کارشناس بازار سرمایه گفت؛

یکی از مهم‌ترین مشکلات پیش روی صنعت بورس، مشکل قطعی برق و کاهش تولید است. قطعی برق به دلیل ناهماهنگی برق کشور، منجر به تعطیلی تمامی کارخانه ها و دفاتر تولیدی شده است.

چیزی را گزارش کنید اخبار بورسسهیلا نقی پور، کارشناس بازار سرمایه تحلیل معاملات امروز (شنبه) مرداد ۱۴۰۳) بازار سرمایه در یادداشتی برای افق میهن نوشت: شاخص کل بورس امروز با کاهش ۱۴ هزار و ۳۳۹ واحدی، ۲ میلیون و ۱۶۰ هزار واحد بود. شاخص تعادلی با ۲۸۴۵ واحد کاهش به عدد ۶۹۱۱۶۳ رسید.

همچنین ارزش معاملات خرد سهام نیز حدود ۲۸۸۹ میلیارد تومان بود.

نمادهای ملی فولاد کگل، تاپیکو، شپنا، فارس و کچاد بیشترین تاثیر منفی را بر شاخص کل بورس داشتند.

بازار امروز مانند روزهای گذشته با عرضه اکثر نمادها کار خود را آغاز کرد اما تقاضایی در بازار وجود نداشت به طوری که شاهد کاهش قیمت اکثر نمادهای بازار و شاخص کل بودیم.

یکی از مهم‌ترین مشکلات پیش روی صنعت بورس، مشکل قطعی برق و کاهش تولید است. این خاموشی به دلیل عدم تعادل در تامین برق کشور رخ داده است و کلیه کارخانه ها و دفاتر تولیدی تعطیل شدند. عامل بسیار مهمی که باعث شد حاشیه سود شرکت های بورسی در تابستان کاهش یابد.

حاشیه سود که به طور طبیعی در فصول گذشته به ویژه در فصل زمستان به دلیل موارد و مشکلات دیگر کاهش یافته بود، با انتشار گزارش های فصل بهار باعث کاهش شدید ارزش سهام شرکت های بورسی شد و بازار را با مشکل مواجه کرد. کاهش شدید

اشتراک گذاری:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا