گزارش عملکرد شرکت سهامی نمایشگاههای بینالمللی ج.ا.ایران در دولت چهاردهم :: افق میهن
مدیرعامل شرکت نمایشگاه بین المللی جمهوری اسلامی ایران به مناسبت هفته دولت گزارشی از عملکرد این مجموعه در چهاردهمین دولت و برنامه های آینده گزارش داد.
به گفته ناجواخبر ، سیدیف بكزاده ، مدیر عامل شركت بین المللی نمایشگاه های جمهوری اسلامی ایران ، گزارشی از عملکرد چهارم دولت به مناسبت هفته دولت ارائه داد.
وی گفت که نمایشگاه ها نقش مهمی در تحقق رشد سالانه صادرات غیر نفتی در قانون برنامه هفتم دارند و افزود: “در یک سال گذشته ما توانسته ایم عنوان نمایشگاه بین المللی تخصصی را در محل دائمی نمایشگاه های بین المللی تهران برگزار کنیم.” این نمایشگاه ها در جو بیش از یک و نیم هزار متر مربع برگزار شد و با مشارکت ۲،۸۰۰ شرکت داخلی و ۲۸۰۰ شرکت خارجی همراه بود. مناطق مختلفی مانند نفت ، گاز و پتروشیمی ، ساختمانها ، مواد غذایی ، لوازم آرایشی ، منسوجات ، دارو ، خودرو ، فناوری اطلاعات ، گردشگری ، صنایع دستی ، مبلمان ، لوازم خانگی ، کشاورزی و متالورژی ، برق و آب ، انرژی تجدید پذیر و ده ها مناطق دیگر حضور داشتند.
وی افزود: در عرصه بین المللی ، جمهوری اسلامی ایران همچنین در شش نمایشگاه معتبر خارجی از جمله نمایشگاه مواد غذایی و آشامیدنی مسکو ، نمایشگاه واردات چین در شانگهای ، نمایشگاه صنعت ساختمان مسکو ، نمایشگاه انرژی خورشیدی استانبول و نمایشگاه مواد غذایی آناگا در بمبوم.
مدیرعامل این شرکت نمایشگاه با اشاره به توسعه تعاملات نمایشگاه ، گفت: طی یک سال گذشته ، هشت توافق نامه با مراکز داخلی و خارجی از جمله تفاهم نامه با خانه مین ایران ، شرکت ارتباطات ایران برای توسعه فیبر نوری ، مرکز نمایشگاه بین المللی مشاد ، مرکز نمایشگاه بین المللی ، سانگا و موسسه تحقیقاتی امضا شده است.
وی همچنین به برگزاری رویدادهای برجسته اشاره کرد: توانایی های صادرات و نمایشگاه تجارت ایران با اوراسیا با حضور رئیس جمهور برگزار شد. علاوه بر این ، ملاقات با مقامات اتحادیه نمایشگاه جهانی (UFI) ، دبیرکل دفتر نمایشگاه جهانی (BIE) و همچنین سفیران و مقامات کشورهای مختلف از جمله روسیه ، عراق ، اسپانیا ، صربستان ، ترکیه و سنگال در دستور کار قرار گرفتند. این جلسات گام مهمی در جهت گسترش تعامل بین المللی صنعت نمایشگاه ایران بود.
بكزاده ، از دیگر اقدامات جمهوری اسلامی نمایشگاه بین المللی نمایشگاه ایران ، به چهار هیئت كسب و كار و همچنین برگزاری چهار رویداد تجاری ، فرهنگی و هنری استناد كرد ، و افزود: در طول سال گذشته ، بیش از یك میلیون بازدید كننده از نمایشگاه های بین المللی از محل دائمی نمایشگاه های تهران استقبال كردند كه به طور گسترده ای جوش داده شده است.
مدیر شرکت سهام مشترک نمایشگاه همچنین در مورد حمایت از فعالیتهای فرهنگی و اجتماعی گفت: حمایت از شرکتهای مبتنی بر دانش و پروژه های شتاب تجاری با اختصاص فضاهای ویژه و تعامل برای بهبود وضعیت تولید کنندگان از جمله اقدامات این مجموعه در راستای مسئولیت اجتماعی بوده است.
بكزاده به اقدامات زیرساخت این مجموعه اشاره كرد: خدمات نمایشگاه یكی از اولویت های ما بود و از این نظر ، دو پروژه ساخت و ساز در مقیاس بزرگ اجرا شد. These include the replacement of high -pressure power cables in the whole complex, the construction of an emergency drinking water reservoir, the construction of solar power plants, the reconstruction of the halls and exhibition halls including the modernization of the modern hall and the multidisciplinary standards, the implementation of the exhibition, the implementation of the exhibition, the implementation of the exhibition, The streets and the coloring of the exhibition tables pointed out.
سرانجام ، وی به برنامه های آینده اشاره کرد: توسعه بازارهای جهانی ، به ویژه کشورهای همسایه و اعضای اتحادیه اقتصادی اوراسیا ، ترویج سطح کمی و کیفی نمایشگاه های داخلی ، حضور پررنگ در نمایشگاه بلگراد ، دنبال کردن یک نمایشگاه بین المللی تهران به شبکه مترو ، ایجاد نقشه راه برای توسعه صنعت نمایشگاه کشور و افزایش سهم نمایشگاه دانش.