اخبار بورس

گزارش عملکرد نمادهای عرضه اولیه سال جاری

چیزی را گزارش کنید نبض بازار سهاماز ابتدای سال جاری، سهام دنبال کردن پرداخت الکترونیک پاسارگاد، کشاورزی و دامپروری فجر اصفهان، علیس چناران بهار رز، سرمایه گذاری حکمت ایرانیان الماس، گروه مالی شهر، الکترونیک نیان و توسعه صنایع و معادن کوثر و مخازن گاز طبیعی آسیا نما، شرکت مخمر رضوی، شرکت استیل صبا فارس. شرکت توسعه فناوری توسن، شرکت تولید نیروی برق تجارت فارس با نماد بمولد و شرکت تامین سرمایه کاردان با نماد تکاردان و نماد هاپرتو، نمادهای داتم و نخریس منتشر شد.

در این گزارش اکنون به بررسی عملکرد ۹ ماهه نمادهای عرضه اولیه می پردازیم که گزارش عملکرد ۹ ماهه سال مالی را در سامانه کدال منتشر کرده و درآمد، سود و زیان این مدت را گزارش کرده اند.

علیس و ۴۲۲ ریال سود به ازای هر سهم

شرکت چناران بهار رزعلی در ۹ ماه گذشته آذر ۱۴۰۲ به سود خالص ۳۸۰ میلیارد تومان دست یافت. این شرکت در دوره قبل ۳۸۰ میلیارد تومان سود خالص داشت. علیس به ازای هر سهم ۴۲۲ ریال سود کرد.
سود عملیاتی ۹ ماهه ۳۱ درصد افزایش یافت و با ۳۱ درصد افزایش قیمت تمام شده، سود عملیاتی با ۳۷ درصد افزایش به ۳۹۸ میلیارد تومان رسید. از دیگر نکات قابل توجه گزارش ۹ ماهه می توان به افزایش ۶۸ درصدی هزینه های مالی و کاهش ۷۸ درصدی درآمدهای غیرعملیاتی اشاره کرد.

“غامیه” و ۵۷۳۵ ریال سود به ازای هر سهم

شرکت مخمر رضوی ۹ ماه دیگر به پایان می رسد آذر ۱۴۰۲ به سود خالص ۱۳۸ میلیارد تومان دست یافت. این شرکت در مدت مشابه به سود خالص ۴۸ میلیارد تومانی دست یافت. به این ترتیب شرکت در ۹ ماهه سال ۱۴۰۲ رشد ۱۸۵ درصدی سود خالص را نسبت به مدت مشابه قبل از آن به ثبت رساند. قمیه به ازای هر سهم ۵۷۳۵ ریال سود کرد.
سود عملیاتی ۹ ماهه با ۹۰ درصد افزایش و با رشد کمتر ۸۱ درصدی بهای تمام شده و شناسایی سایر درآمدهای ۲۰ میلیارد تومانی، سود عملیاتی با ۱۶۱ درصد افزایش به ۱۶۷ میلیارد تومان رسید.

فاسبا و رشد فروش ۵۶ درصدی

صبا فولاد خلیج فارس در ۹ ماه گذشته آذر این شرکت از فروش محصولات خود حدود ۱۴۲۵۶ میلیارد تومان درآمد داشته که از این میزان ۱۶۶۵ میلیارد تومان آذر ماه به حقیقت پیوست. لازم به ذکر است که درآمد این شرکت نسبت به مدت مشابه سال قبل ۵۶ درصد افزایش داشته است. حدود ۳.۱ درصد از فروش ۹ ماهه صادر شده است. حجم و نرخ فروش شرکت در ۹ ماه نیز با رشد همراه بود.

“تکردان” و ۷۹۳ ریال سود به ازای هر سهم

شرکت تامین سرمایه کاردان در ۹ ماه گذشته آذر ۱۴۰۲ به سود خالص ۷۱۴ میلیارد تومان دست یافت. این شرکت پیش از این در مدت مشابه ۵۹۵ میلیارد تومان سود خالص گزارش کرده بود. به این ترتیب شرکت در ۹ ماهه سال ۱۴۰۲ رشد ۲۰ درصدی سود خالص را نسبت به مدت مشابه قبل به ثبت رساند. تکردان به ازای هر سهم ۷۹۳ ریال سود کرد.
سود عملیاتی ۹ ماهه با افزایش ۵۹ درصدی و با افزایش ۱۸۶ درصدی بهای تمام شده، سود عملیاتی با ۱۲ درصد افزایش به ۷۸۸ میلیارد تومان رسید.

هاپرتو و ۴۶۴ ریال سود به ازای هر سهم

شرکت اکسپرس خلیج فارس در ۹ ماه گذشته آذر ۱۴۰۲ به ۷۰ میلیارد تومان سود خالص دست یافت. این شرکت پیش از این در مدت مشابه ۵۶ میلیارد تومان سود خالص گزارش کرده بود. به این ترتیب شرکت در ۹ ماهه سال ۱۴۰۲ رشد ۲۵ درصدی سود خالص را نسبت به مدت مشابه قبل به ثبت رساند. هاپرتو به ازای هر سهم ۴۶۴ ریال سود کرد.
سود عملیاتی ۹ ماهه ۲۸ درصد افزایش یافت و با رشد بیشتر و بالغ بر ۲۹ درصد بهای تمام شده، سود عملیاتی به ۷۳ میلیارد تومان رسید که نشان دهنده رشد ۲۵ درصدی است.

«دادام» و سود هر سهم ۵ ریال

شرکت گروه مالی دیتام در ۹ ماه گذشته آذر سود خالص ۵ میلیارد تومان با ۱۹۸ درصد افزایش نسبت به مدت مشابه سال قبل است. مجموع درآمدهای عملیاتی با افزایش ۱۹۹ درصدی به ۱۷ میلیارد تومان رسید و بیشتر آن را سود تقسیمی تشکیل می دهد.

شرکت گروه مالی دیتام در دوره ۹ ماهه منتهی به ۹ شهریور ۱۴۰۲ به ازای هر سهم ۵ ریال سود گزارش شد که نسبت به مدت مشابه سال قبل ۱۵۰ درصد افزایش داشت.

“قیمت” و ۴۰ درصد رشد درآمد

شرکت نخریسی و نساجی خراسان در ۹ ماه گذشته آذر به سود خالص ۱۴۵ میلیارد تومان دست یافت. بررسی گزارش این شرکت حاکی از رشد ۴۰ درصدی سود در ۹ ماهه سال ۱۴۰۲ نسبت به مدت مشابه قبل است.

«شهر» و رشد ۸۷ درصدی سود خالص

گروه مالی شهر در ۹ ماه قبل از آن به سود خالص ۴۹۴ میلیارد تومانی دست یافت. سود خالص این شرکت در مدت مشابه ۲۶۴ میلیارد تومان بوده است. این امر باعث شد تا شرکت در دوره ۹ ماهه ۸۷ درصد نسبت به دوره مشابه قبل رشد سود خالص داشته باشد. سود عملیاتی این شرکت به ۵۹۸ میلیارد تومان رسید که نشان دهنده رشد ۱۰۲ درصدی در ۹ ماهه امسال است. افزایش ۹ ماهه درآمد عملیاتی ناشی از افزایش ۱۳۰ درصدی سود فروش سرمایه گذاری و افزایش ۹۷ درصدی درآمد سود سهام بود.

نیان و سود هر سهم ۱۲۰۹۴ ریال

شرکت نیان الکترونیک در بازه زمانی ۹ ماهه تا پایان آذر به سود خالص ۳۲۳ میلیارد تومان دست یافت. بررسی گزارش این شرکت حاکی از افزایش ۱۶۷۳ درصدی سود در ۹ ماهه سال ۱۴۰۲ نسبت به دوره مشابه قبل است. نیان الکترونیک به ازای هر سهم ۱۲۰۹۴ ریال سود اعلام کرد. سود ناخالص نیز با رشد ۴۲۶ درصدی به ۴۴۱ میلیارد تومان رسید. همچنین درآمد عملیاتی این شرکت با افزایش ۱۹۲ درصدی به ۹۲۰ میلیارد تومان با سرمایه ثبتی حدود ۲۷ میلیارد تومان رسید.

زفجار و سود هر سهم ۲۳۴۲ ریال

کشاورزی و دامپروری فجر اصفهان ۹ ماه دیگر به پایان می رسد آذر به ازای هر سهم ۲۳۴۲ ریال سود کرد که نسبت به مدت مشابه سال قبل ۱۶۹ درصد رشد داشت. ارزش منصفانه محصولات کشاورزی نسبت به سال قبل ۴۵۱ میلیارد تومان به ۶۱۳ میلیارد تومان رسید. کل درآمد عملیاتی با افزایش ۵۲ درصدی به ۸۳۹ میلیارد تومان و سود عملیاتی با افزایش ۱۵۰ درصدی به ۱۴۸ میلیارد تومان رسید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا