فناوری

گزارش وال‌استریت ژورنال از ابعاد ویرانی غزه: ۷۰ درصد از ۴۳۹ هزار باب خانه و حدود نیمی از ساختمان‌های این باریکه ویران شده / اکثر ۳۶ بیمارستانی که به بیش از دو میلیون ساکنین غزه خدمات می‌دادند، بسته شده / ویرانی غزه شبیه بمبارانی است که متفقین علیه شهرهای آلمان در طول جنگ جهانی دوم انجام دادند

پایگاه خبری تحلیلی میهن تجارت (mihantejarat.com):

وال استریت ژورنال در گزارشی در روز شنبه ۹ دسامبر به تشریح میزان ویرانی نوار غزه در جنگ کنونی پرداخت.

این گزارش جنگ بین اسرائیل و حماس را با ویرانگرترین جنگ های شهری در تاریخ معاصر مقایسه می کند.

بر اساس ارزیابی های این روزنامه غزه تا اواسط دی ماه هدف حدود ۲۹۰۰۰ بمب قرار گرفت که حدود ۷۰ درصد از ۴۳۹۰۰۰ خانه و حدود نیمی از ساختمان های این نوار را ویران کرد.

در این گزارش به خسارات وارده به کلیساها و مساجد تاریخی، کارخانه ها، مراکز خرید و هتل های مجلل، تئاترها و دو سوم مدارسی که قبل از این جنگ در غزه فعال بودند، وارد شده است.

این گزارش می افزاید بسیاری از مرکبات، باغات زیتون و گلخانه ها تخریب شده است.

زیرساخت های آب، برق، ارتباطات و مراقبت های بهداشتی نیز آسیب جدی دیده است. اکثر ۳۶ بیمارستانی که به بیش از دو میلیون نفر از ساکنان غزه خدمات رسانی می کردند بسته شده اند و در حال حاضر تنها ۸ بیمارستان در این منطقه فعال هستند.

رابرت پاپ، دانشمند علوم سیاسی در دانشگاه شیکاگو و محقق تاریخ بمباران هوایی، به وال استریت ژورنال گفت که ویرانی غزه شبیه بمباران هایی است که متفقین علیه شهرهای آلمان در دوران رژیم نازی در اطراف غزه انجام دادند. جهان جنگ دوم

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا