ورزشی

گفتم این فوتبال کثیف است اما ۳ میلیون جریمه شدم!

رسول کربکندی درباره پرونده فساد اخیر در فوتبال ایران که با پایان کار خداداد افشاریان و سهیل مهدی در فوتبال همراه بود، گفت: بارها گفته ام در فوتبال ایران فساد وجود دارد که شامل داوران، دلال ها و شرط بندی ها می شود. اکنون این پرونده در حالی به بیرون درز پیدا کرده است که این اقدام توسط سازمانی غیر از فدراسیون فوتبال انجام شده و اگر دادستانی استان کرمان نبود قطعا پرونده مذکور مخفی می ماند. من تعجب می کنم که چرا فقط همین یک مورد اتفاق افتاده است، زیرا شکی نیست که چنین اتفاقاتی بارها در فوتبال ایران رخ داده است، اما اراده ای برای مبارزه با فساد در فدراسیون فوتبال وجود ندارد.

وی همچنین خاطرنشان کرد: ۱۰ سال پیش زمانی که سرمربی صبای قم بودم در مصاحبه ای گفتم فوتبال ایران کثیف است اما هیچکس از من نپرسید که چرا این حرف را زدم. جالب اینکه سه میلیون تومان جریمه و دو جلسه محرومیت شدم! یک بار قرار شد این موضوعات در کمیسیون مجلس ۹۰ بررسی شود، اما پس از مدت ها بررسی، طوماری ۱۰ صفحه ای دادند که نتیجه ای نداشت.

پیشکسوت فوتبال اصفهان در این مورد تصریح کرد: فساد معمولا با نتیجه گیری همراه است و مدیر یا مربی در سمت خود باقی می ماند که باعث گسترش این فساد می شود. با استعفا یا عزل مسئولی که باعث فساد شده است چیزی درست نمی شود و در صورت اثبات باید تحت تعقیب قرار گیرند تا درس عبرتی برای دیگران باشد. آرزوی من این است که روزی فوتبال ایران پاک شود و شاهد این همه زشتی و فساد نباشیم.

کربکندی با انتقاد از دستمزد داوران در فوتبال ایران تصریح کرد: مبلغ قرارداد بازیکنان و مربیان در فوتبال ایران بین ۱۰ تا ۱۰۰ میلیارد است اما داور برای هر بازی چهار میلیون تومان می گیرد که اگر ۲۰ بازی را قضاوت کند می شود ۸۰. میلیون. وقتی دستمزد داوران تا این حد با بازیکنان و مربیان متفاوت است، طبیعی است که ممکن است داور با یک پیشنهاد دچار لغزش شود و این اتفاقات بدی را در فوتبال به دنبال خواهد داشت.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا