اقتصاد جهان

گلدمن ساکس: انگلیس بهای سنگینی را برای برگزیت پرداخت کرد

به گزارش خبرگزاری ایران تحلیل به نقل از راشاتودی، شبکه خبری بلومبرگ روز دوشنبه در گزارشی به نقل از اقتصاددانان بانک آمریکایی گلدمن ساکس تاکید کرد که انگلیس برای برگزیت (خروج از اتحادیه اروپا) بهای گزافی را پرداخت کرده است. افزایش یافته و اندازه اقتصاد آن کاهش یافته است. کشور تبدیل شده است

به گفته سون یاریستن، اقتصاددان ارشد گلدمن در اروپا، خروج بریتانیا از اتحادیه اروپا باعث کاهش تولید ناخالص داخلی واقعی حدود ۵ درصد در مقایسه با عملکرد اقتصاددانان دیگر شده است.

کارشناسان همچنین گفتند که هفت سال پس از کمپین همه پرسی برگزیت، بریتانیا با اقتصاد ضعیف و افزایش هزینه های زندگی دست و پنجه نرم می کند که نشان دهنده کاهش تجارت بین المللی، سرمایه گذاری ضعیف تجاری و کاهش مهاجرت از اتحادیه اروپا، بزرگترین تجارت بریتانیا است. شریک قابل انتساب است. و دعوا می کند.

اقتصاددانان گلدمن ساکس در یادداشتی نوشتند: «شواهدی وجود دارد که برگزیت هزینه های بلندمدت قابل توجهی (برای بریتانیا) خواهد داشت.

آنها افزودند: “بریتانیا از زمان همه پرسی اتحادیه اروپا در سال ۲۰۱۶ در مقایسه با سایر اقتصادهای پیشرفته عملکرد بسیار ضعیفی داشته است.”

برآوردهای قبلی ناظران بازار نیز به تأثیر منفی بلندمدت برگزیت اشاره کرده است.

موسسه ملی تحقیقات اقتصادی و اجتماعی بریتانیا (NIESR) در نوامبر تخمین زد که برگزیت اندازه اقتصاد را ۲ تا ۳ درصد کاهش داده است، تأثیری که انتظار می‌رود تا سال ۲۰۳۵ به ۵ تا ۶ درصد افزایش یابد.

بر اساس برآوردهای دفتر مسئولیت بودجه در سال گذشته، خروج بریتانیا از اتحادیه اروپا احتمالاً باعث کاهش چهار درصدی اقتصاد این کشور می شود.

با این حال، به گفته اقتصاددانان گلدمن، نمی توان همه مشکلات اقتصادی بریتانیا را به خروج از اتحادیه اروپا نسبت داد.

برگزیت و همچنین اپیدمی کرونا، بحران انرژی ناشی از جنگ در اوکراین و همچنین نرخ‌های بهره بانکی که برای مهار تورم بی‌سابقه در انگلیس به اوج خود رسیده است، به اقتصاد این کشور آسیب وارد کرده است.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا