کشاورزی

گوساله زنده کیلویی ۱۸۰ هزار تومان شد/ جزییات تغییر قیمت

سیداحمد مقدسی قیمت نهایی گوساله زنده را ۲۲۰ هزار تومان اعلام کرد و افزود: دولت باید دام را از دامدار بخرد و گوشت را مستقیم در بازار توزیع کند تا از دست دلالان و دلال ها کاسته شود و تورم قیمت در بازار کاهش یابد. راه حلی برای تنظیم بازار گوشت نیست.

به گزارش گروه وبگردی باشگاه خبرنگاران جوان ؛ مقدسی گفت: بارها به دولت پیشنهاد داده ایم که یک گوساله را از دامدار به قیمت کیلویی ۲۲۰ هزار تومان خریداری و گوشت را با قیمت ۵۰۰ هزار تومان توزیع کند تا به تولید آسیب نرسد. متأسفانه وابستگی دولت به واردات است و بدیهی است که هیچ راهی برای رقابت با محصول ۱۰۰ درصدی یارانه ای وجود ندارد.

رئیس انجمن صنفی گاوداران با بیان اینکه نیازی به واردات گوشت قرمز نیست، گفت: با توجه به ظرفیت تولید سالانه یک میلیون تن گوشت قرمز در کشور و کاهش سرانه مصرف به حداکثر ۹۰۰ هزار تن، وجود دارد. نیازی نیست.» واردات.

با توجه به پتانسیل تولید گوشت قرمز در کشور، امکان خودکفایی در این زمینه وجود دارد به شرط اینکه زیرساخت ها و حمایت های لازم فراهم شود. این در حالی است که در سال های اخیر با وجود مصرف سرانه ۱۲ کیلویی گوشت قرمز، تنها ۱۰۰ هزار تن گوشت برای مصارف صنعتی به کشور وارد می شود. یعنی دولت به جای حمایت از پرورش دهنده خارجی و واردات گوشت با ارز ترجیحی، از تولیدکننده داخلی حمایت کند تا به دلیل واردات بی رویه، انتظار نابودی تولید را نداشته باشیم.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا