اخبار اقتصاد ایران

گوشت قرمز گران می‌شود؟ :: افق میهن

وزیر جهاد کشاورزی انتشار اخباری مبنی بر حذف ارز ترجیحی گوشت قرمز را تکذیب کرد و گفت: این شایعات برای ایجاد التهاب در بازار است و مشکلی برای تامین گوشت قرمز و ارز آن وجود ندارد.

به گزارش افق میهن، «غلامرضا نوری قزلجه» امروز (چهارشنبه) در حاشیه جلسه هیئت دولت در گروه خبرنگاران افزود: دام های مازاد آماده کشتار زیادی در کشور داریم ضمن اینکه روند تهیه آن به صورت منظم ادامه دارد. ارز و تامین کالاهای اساسی ادامه دارد.

وی خاطرنشان کرد: در تولید گندم میزان تولید ما کافی است و ذخایر استراتژیک بیش از حد مصوب است و بازار از آرامش نسبی برخوردار است.

وزیر جهاد کشاورزی ادامه داد: برای جلوگیری از اشتباه و امضای طلایی، برای ثبت سفارش ها سعی شده است کارها به صورت سیستمی انجام شود، البته هر سیستمی ممکن است دچار مشکل شود.

نوری قزلجه بیان کرد: به دنبال رفع مشکلات نظام هستیم و این ربطی به بازار و عرضه کالا ندارد بلکه دولت در تلاش است تا بازار را شفاف کند تا کمترین هزینه به کشور تحمیل شود. .

کمیسیون مشترک ایران و کشورهای آفریقایی پس از ۱۶ سال وقفه برگزار شد

وی در ادامه بیان کرد: کشورهای آفریقایی در اولویت قرار گرفته اند و اولین کمیسیون با این کشورها در دولت چهاردهم پس از ۱۶ سال در آنجا برگزار شد.

نوری قزلجه افزود: این کمیسیون دستاوردهای خوبی داشت و حدود ۱۱ قرارداد و تفاهم نامه منعقد شد که بخشی از آن توسط بخش خصوصی و تجار انجام شد.

وزیر جهاد گفت: بخش دولتی نیز بخشی از آن را انجام داد و در مجموع اقدامات خوبی انجام شد.

نوری قزلجه ادامه داد: اسناد خوبی در زمینه روابط دو کشور به امضا رسید که بر اساس آن سفارت تانزانیا در کشورمان افتتاح شد.

وی لغو روادید و تسهیل در صدور ویزا را از دیگر موارد دانست و افزود: با توجه به ظرفیت هایی که وجود دارد و از آن به عنوان دروازه شرق آفریقا یاد می شود، هفت تا هشت کشور آفریقایی دیگر از تانزانیا برای ارتباط با دنیا استفاده می کنند که این اهمیت را نشان می دهد. این کشور .

وزیر جهاد کشاورزی خاطرنشان کرد: برگزاری این کمیسیون موفقیت آمیز بود و امید است بخش خصوصی و تجار ما بتوانند قراردادها را پیگیری کرده و به دنبال قراردادهای جدید باشند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا