ترندهای روز

گوشی جدید سونی هیچ چیز جذابی ندارد

پایگاه خبری تحلیلی منتخب (irtahlil.com):

سونی در سال های اخیر ثابت کرده است که لزوماً توجه زیادی به تغییرات روند بازار ندارد. ژاپنی ها می خواهند آنچه را که یک گوشی خوب می دانند ارائه دهند. به همین دلیل طی سال های گذشته شاهد حذف گوشی های سونی اکسپریا از گزینه های خرید بسیاری از خریداران در سراسر جهان بوده ایم. متاسفانه باید بگوییم که تصاویر سونی اکسپریا ۵ VI حکایت از ادامه همین روند دارد.

تصاویر سونی اکسپریا ۵ VI حکایت از ادامه رویکرد قبلی ژاپنی ها دارد

گوشی جدید سونی چیز خاصی نیست

در وب سایت یکی از خرده فروشان آلمانی قاب محافظ Xperia 5 Mark 6 را مشاهده می کنید، این تصاویر تفاوت ظاهری گوشی جدید سونی را با نسل قبل نشان می دهد. تفاوت هایی که زیاد نیست. اول از همه سونی فلاش LED دوربین را کمی بزرگ کرده و آن را بین دوربین اصلی و فوق عریض قرار داده است.

دومین تغییر مربوط به نسبت تصویر صفحه نمایش است. گوشی‌های سونی معمولا به نسبت تصویر ۲۱:۹ معروف هستند. نسبتی که چندان مورد استقبال کاربران نیست و کار با یک دست را سخت می کند. با این حال، ظاهرا سونی می خواهد کمی نسبت تصویر را در اکسپریا جدید خود تغییر دهد و آن را به گوشی های دیگر نزدیک کند.

گوشی جدید سونی چیز خاصی نیست

با نگاهی به تصاویر سونی اکسپریا ۵ VI، وجود جک هدفون در قسمت بالایی گوشی و حسگر اثر انگشت و دکمه های تنظیم صدا در بدنه کناری را مشاهده می کنید. همچنین خبری از شاتر فیزیکی دوربین نیست. با نگاهی به تصاویر متوجه می شوید که گوشی سونی همچنان از دوربین تله فوتو استفاده نمی کند. این موضوع از آنجایی مهم می شود که می دانید سونی معمولاً برچسب قیمتی ۸۰۰ دلاری را برای گوشی های خانواده Xperia 5 افق میهن می کند.

Xperia 5 VI به عنوان پرچمدار اقتصادی سونی عرضه خواهد شد و می تواند گزینه ارزان تری نسبت به Xperia 1 باشد. در واقع، گوشی های سونی را می توان از نظر رویکرد، مشخصات و قیمت با آیفون های اپل مقایسه کرد. مثلا آیفون ۱۵ مجهز به دوربین تله فوتو نیست و قیمت بالایی دارد. با این حال، ظاهرا مدیران سونی موقعیت خود را در بازار درک نمی کنند. آیفون به دلیل سیستم عامل iOS جایگاه منحصر به فردی در بازار دارد. اما به جای اکسپریا، کاربران می توانند به سراغ بسیاری از گوشی های اندرویدی بروند که مشخصات بهتری را با قیمت پایین تری ارائه می دهند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا