فناوری

گوشی گوگل هر ١۵ دقیقه موقعیت شما را حتی با GPS خاموش ردیابی می‌کند

پایگاه خبری تحلیلی افق میهن (ofoghmihan.ir):

دیجیاتو: محققان Cybernews اخیراً ترافیک وب گوشی جدید گوگل، Pixel 9 Pro XL را تجزیه و تحلیل کردند. به گفته آنها، این گوشی هر ۱۵ دقیقه یک بسته داده برای گوگل ارسال می کند. این داده ها شامل مکان، آدرس ایمیل، شماره تلفن، وضعیت شبکه و سایر اطلاعات تله متری است. نگران‌کننده‌تر این است که گوشی به‌طور دوره‌ای سعی می‌کند کدهای جدیدی را دانلود و اجرا کند، که می‌تواند خطرات امنیتی را افزایش دهد.

بر اساس تحقیقات جدید سایبرینیوز، محققان از روش «مرد در وسط» برای رهگیری ترافیک بین پیکسل ۹ پرو XL و سرورهای گوگل استفاده کردند. همچنین، تلفن مورد بررسی توسط محققان کاملاً جدید با یک حساب کاربری جدید گوگل و تنظیمات پیش فرض بود. همچنین از Magisk برای روت کردن سیستم گوشی استفاده کردند. البته روت کردن گوشی قابلیت های هوش مصنوعی مانند گوگل جمینی و پیکسل استودیو را غیرفعال می کند. بنابراین، این روش اجازه ضبط کامل ترافیک تلفن را نمی داد.

محققان تنظیمات پیش فرض را تغییر ندادند زیرا اکثر کاربران آنها را به عنوان پیش فرض نگه می دارند.

ردیابی موقعیت مکانی کاربر توسط گوگل

تجزیه و تحلیل ترافیک وب نشان داد که تلفن Pixel به طور مداوم اطلاعات شناسایی شخصی (PII) مانند آدرس ایمیل، شماره تلفن و مکان کاربر را به سرورهای مختلف Google ارسال می کند. اطلاعات مکان حتی زمانی که GPS غیرفعال است ارسال می شود. در این موارد، تلفن از شبکه های وای فای مجاور برای تخمین مکان استفاده می کند.

مکان و سایر داده‌های حساس ممکن است برای بسیاری از سرویس‌ها و ویژگی‌های Google، مانند تشخیص تصادف خودرو که اخیراً معرفی شده، ضروری باشد. با این حال، این کار بدون رضایت صریح کاربر انجام می شود. همچنین محققان سایبرینیوز حتی یک بار اپلیکیشن Photos را باز نکردند و عکسی نگرفتند. با این حال، تلفن های آنها به طور دوره ای با پایانه های متصل به سرورهای Google Photos بدون رضایت کاربر ارتباط برقرار می کند.

محققان هشدار می دهند که سیستم های اکوسیستم گوگل ممکن است کاربران را در معرض آسیب پذیری های حریم خصوصی قرار دهند. در حالی که این تحقیق به طور خاص بر روی گوشی جدید پیکسل پرو انجام شده است، ممکن است مشکلی گسترده تری در نظر گرفته شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا