ورزشی

گولسیانی: گلم آفساید بود!

عملکرد پرسپولیس در دیدار مقابل مس رفسنجان به گونه ای بود که به نظر می رسید رویای این تیم برای قهرمانی و تکرار موفقیت سال قبل در نهایت شیرین نباشد و این تیم نتوانست خلق کند. موقعیت های مهم و عالی حتی در آخرین مسابقه اش. اما بار دیگر گئورگی گلسیانی، مدافع ارزشمند گرجستانی پرسپولیس به کمک آنها آمد و این بازیکن متعهد و آماده موفق شد تک گلی را به ثمر برساند که در دقایق پایانی با ضربه سر تماشایی پرسپولیس را پیش انداخت.

نکته جالب اینکه گلسیانی تنها پس از دو فصل حضور در ایران و البته بازی در پست مدافع در تیم پرسپولیس با ۱۶ گل در کنار آلن ویتال بهترین گلزن خارجی تاریخ این باشگاه شد که علاوه بر عملکرد درخشان او در خط دفاع یک دستاورد بزرگ و مهم است.

فراموش نکنید که در روزهای ابتدایی فصل و پس از انتقال محمدحسین کنعانی زادگان به پرسپولیس، این ستاره گرجستانی نیمکت نشین شده بود و حتی اخباری مبنی بر احتمال جدایی و انتقال او به تیم های رقیب به گوش می رسید. اما مصدومیت مرتضی پورعلیگنجی در ابتدای فصل باعث شد گئورگی به ترکیب ثابت بازگردد و در ادامه فصل شاید بهترین بازیکن این تیم لقب بگیرد.

به ثمر رساندن گل های مهم و تاثیرگذار در کنار عملکرد درخشان در خط دفاع، حالا او را به یکی از بهترین بازیکنان تاریخ پرسپولیس تبدیل کرده است. فراموش نکنیم که به ثمر رساندن گل های مهم قهرمانی خاطره ای است که سال ها در ذهن هواداران این تیم باقی خواهد ماند.

بازیکنانی مانند ابراهیم اسدی یا سپهر حیدری محبوبیت زیادی در بین هواداران پرسپولیس دارند و حالا گلسیانی نیز به این جمع اضافه شده است. ستاره قرمزپوش گرجستانی بلافاصله پس از پایان لیگ برتر ایران ایران را به مقصد اتریش ترک کرد تا خود را برای حضور در اردوی تیم ملی گرجستان در یورو ۲۰۲۴ آماده کند. تلاش ما برای مصاحبه با گلسیانی ظهر امروز با موفقیت همراه بود و او برای چند نفر به صورت آنلاین به سوالات ما پاسخ داد. دقایق.

ستاره خوش اخلاق و محجوب که البته در دفاع از مواضع و نام پرسپولیس حتی حالت چهره اش را عوض می کند و با نهایت تعهد و قدرت به سوالات پاسخ می دهد. گلسیانی بارها ثابت کرده که برای دفاع از حق پرسپولیس حتی لحظه ای کوتاه نمی آید و نکته جالب اینجاست که حتی در حین مصاحبه تصور می شد که او لباس پرسپولیس را بر تن دارد.

بازیکنی متعهد که حتی در روزهای نیمکت نشینی هم شرایط را برای کادر فنی و تیمش سخت نکرد و حالا بعد از این گل در آخرین روز فصل و البته تاریخچه باز شدن دروازه استقلال. و سپاهان او بدون شک به یکی از محبوب ترین بازیکنان پرسپولیس نوین تبدیل شده است.

– خیلی خوشحالم که باعث خوشحالی هواداران پرسپولیس شدم
– مقابل مس به روزهای خوب خود هم نزدیک نبودیم
– راستش را بخواهید فکر می کردیم قهرمانی را از دست داده ایم
– اسمار به من گفت برو و به خط حمله کمک کن
– اعتراف ستاره گرجستانی: بله آفساید بود
– تا VR نیامد این مشکلات در ایران وجود دارد
– قطعا پنالتی شدم و داور هم اشتباه نکرد
– اصلاً حرف استقلالی ها را قبول ندارم، رفتار شما درست نیست
– هنوز برخی از مشکلاتم با پرسپولیس حل نشده است
– نمی دانم می مانم یا نه اما با جان و دل برای پرسپولیس بازی می کنم

سلام جورجی، خیلی خوشحالم که دوباره افتخار صحبت کردن با تو را دارم، آنقدر سرحال به نظر میرسی که انگار این قهرمانی برایت خیلی ارزش داشت و حالا در یورو ۲۰۲۴ یکی از مهم ترین گل های تاریخ پرسپولیس را زدی. باشگاه و تبدیل به قهرمان و ستاره محبوب هواداران پرسپولیس شد، احساست را درباره این گل و آن لحظه باشکوه بگو؟

سلام آریا من هم خیلی خوشحالم که دوباره با هم صحبت میکنیم بله خیلی خوشحالم و سرحالم. زدن این گل برای من افتخار بزرگی بود، خوشحالم که توانستم گل قهرمانی پرسپولیس را بزنم. این دومین فصل است که در پرسپولیس حضور دارم و به خودم افتخار می کنم که توانستم در حد توان به پرسپولیس کمک کنم. بله، گل خیلی مهمی زدم و خیلی خوشحالم که توانستم هواداران پرسپولیس را خوشحال کنم و در نهایت قهرمان فصل شدیم.

پرسپولیس در آخرین دیدار فصل مقابل مس بازی را خوب شروع نکرد و به نظر می رسید بازیکنان استرس زیادی داشتند و تمرکز کافی نداشتند. در واقع انگار از نتیجه بازی استقلال خبر داشتی و به همین دلیل آن تیم همیشگی نیستی. چرا پرسپولیس نتوانست عملکرد قبلی خود را در دیدار با مس تکرار کند؟

بله، باید اعتراف کنم که حق با شماست، این بهترین عملکرد ما در این فصل نبود و حتی به بهترین روزهای خود نزدیک نشدیم. طبیعتا قطعا استرس و فشار زیادی روی بازیکنان تیم بود و شرایط به گونه ای پیش رفت که در طول ۹۰ دقیقه فشار زیادی را در زمین تجربه کردیم. حتی به جایی رسیدیم که قبول کردیم عنوان قهرمانی را از دست دادیم و نمی توانیم در بازی آخر پیروز شویم. البته در این دیدار نیز مانند بازی های قبل بسیار تهاجمی بازی کردیم و در تمام ۹۰ دقیقه سعی کردیم به سمت دروازه حریف حمله کنیم اما موقعیت های زیادی را از دست دادیم و البته بازیکنان نیز اشتباهات فردی زیادی داشتند. اما به هر حال همه چیز تمام شد و ما در دقایق پایانی به گل رسیدیم و توانستیم به عنوان قهرمانی دست پیدا کنیم.

شما اکنون با زدن ۱۶ گل به بهترین گلزن خارجی تاریخ باشگاه پرسپولیس تبدیل شده اید. فکر می کردی روزی که به عنوان مدافع به این باشگاه بپیوندی به چنین دستاورد بزرگی دست پیدا کنی؟

راستش من حتی نمی دانستم رکورد گلزنی ام در پرسپولیس چقدر است و بعد از بازی و از طریق رسانه ها این موضوع را شنیدم. اما به هر حال به کسب این موفقیت افتخار می کنم و بسیار خوشحالم که بعد از دو فصل توانستم بهترین گلزن خارجی تاریخ باشگاه پرسپولیس شوم. این رکورد افتخار بزرگی برای من و در دوران ورزشی من است.

در نیمه دوم بازی گذشته و به خصوص در دقایق پایانی مدام در محوطه جریمه مس حضور داشتی، این دستور عثمر بود یا تصمیم گرفتی به حمله کمک کنی؟

بله دقیقاً این دستور مستقیم اسمار بود و من از دقیقه ۸۰ به درخواست او به جمع مهاجمان پرسپولیس اضافه شدم و در تمام حملات این تیم شرکت کردم. اسمار به این نتیجه رسید تا من به فاز هجومی تیم اضافه شوم و البته این تصمیم ریسکی بود که به نظرم درست بود. اگر گل نمی زدیم شانس بزرگی را برای قهرمانی و موفقیت از دست می دادیم چون تا هفته آخر در صدر جدول بودیم. البته در صحنه گل همه چیز از ضربه کرنر و توپ برگشتی شروع شد و من همیشه در چنین لحظاتی در محوطه جریمه حریف حضور دارم تا با توبیخ دروازه را باز کنم.

اگر ممکن است در مورد لحظه بحث برانگیز بازی صحبت کنیم. اکثر کارشناسان داوری معتقدند که گل شما در موقعیت آفساید به ثمر رسیده است، آیا با دیدن صحنه چنین احساسی داشتید و فکر می کنید گل پرسپولیس آفساید بود؟

از زاویه ای که دوربین تلویزیون نشان داد، منطقی به نظر می رسد که بگوییم در آن لحظه در شرایط آفساید بودم، اما متاسفانه در ایران و لیگ برتر، سیستم مشخصی در مورد فناوری های ویدئویی و وار نداریم و هستیم. نمی توانم لحظه های مهم بازی را تحلیل کنیم.

اما همانطور که در طول بازی تصور می کردم تماس دروازه بان مس با من قطعا پنالتی بود و ضربه محکمی به صورتم زد. بعدها هم شنیدم خیلی از کارشناسان گفته اند این صحنه پنالتی بوده و حتی او باید در موقعیت دیگری با کارت قرمز مواجه می شد. اما این مشکل در فوتبال ایران وجود دارد و بدون حضور VAR تصمیم گیری برای داوران بسیار سخت خواهد بود.

اما مطمئنم دو دقیقه قبل از اینکه به گل برسیم، یک پنالتی کاملا واضح به من زده شد، اما داور تصمیم گرفت این صحنه را پاس کند و برای پرسپولیس پنالتی نگرفت. به دلیل نبود سیستم فناوری ویدئو، همیشه صحنه های جنجالی زیادی در فوتبال ایران وجود دارد و به همین دلیل بحث و درگیری در مورد چنین اتفاقاتی هرگز در ایران پایان نخواهد یافت. اما به هر حال مطمئنم پنالتی به سود پرسپولیس اعلام نشد و اشتباهی که دروازه بان مس روی من انجام داد قطعا پنالتی بود.

بازیکنان و کادر فنی استقلال در پایان تاکید کردند که قهرمانی حق آنهاست و پرسپولیس ناعادلانه به این موفقیت دست یافت. به عنوان بازیکن مهم و باتجربه رختکن پرسپولیس دوست دارید در این مورد صحبت کنید؟

(جرجی در این لحظه عصبانی شد). حتی اینکه گل من آفساید بود به این معنی نیست که ما شایسته قهرمانی در این فصل لیگ برتر نبودیم. من نمی توانم برخی نظرات و اظهار نظرهای چند بازیکن حریف و سرمربی آنها را بپذیرم و اصلاً نمی توانم چنین چیزهایی را بپذیرم. آنها فکر می کنند بیش از ما شایسته قهرمانی در لیگ برتر بودند و من اصلا این را قبول ندارم. آنها معتقدند افرادی خارج از فوتبال مثل داوران یا فدراسیون به ما کمک می کنند که اصلا درست نیست و این گونه حرف ها منصفانه و درست نیست.

در دو فصل حضورت در پرسپولیس دو بار به استقلال و دو بار به سپاهان گل زدی و حالا گل قهرمانی این تیم را به ثمر رساندی. چگونه یک مدافع می تواند در بازی های بزرگ اینقدر به تیمش کمک کند؟ راز موفقیت شما چیست؟ شما می دانید که این باعث می شود شما در بین طرفداران بسیار محبوب شوید.

وقتی با تمام قدرت، انرژی و احساسات در زمین حاضر می شوید و با جان و دل برای تیم خود بازی می کنید، طبیعتاً ممکن است چنین لحظات درخشان و شیرینی برای شما اتفاق بیفتد. من در این دو فصل با جان و دل برای پرسپولیس بازی کردم و بسیار خوشحالم که علاوه بر انجام وظایف دفاعی، توانستم با گل های مهم، کسب نتایج خوب و قهرمانی در لیگ برتر به این تیم کمک کنم. عنوان. این باعث افتخار و خوشحالی من است و حالا با افتخار می گویم که توانستم هواداران پرسپولیس را خوشحال کنم.

در نیم فصل به نظر می رسد مشکلاتی بین شما و مدیران باشگاه به وجود آمده است و حتی پس از دیدار با الدیل در لیگ قهرمانان آسیا نامه ای مبنی بر گلایه از رفتار باشگاه در صفحه خود منتشر کردید. آیا اکنون آن مسائل و اختلافات حل شده است؟

باشگاه مانند یک سازمان محسوب می شود و عجیب نیست که همیشه در بین اعضای یک خانواده و سازمان مشکلاتی وجود داشته باشد. بله، در نیم فصل مشکلاتی بین من و باشگاه به وجود آمد که برخی از آن ها برطرف شده و برخی هنوز باقی مانده است. با این حال به نظر من در فوتبال اتفاقات این چنینی در خانواده ای غیرعادی نیست.

قرارداد شما با پرسپولیس تمام شده و هواداران به شدت نگران جدایی شما هستند. الان هم یکی از مهم ترین بازیکنان تاریخ پرسپولیس هستید و از محبوبیت بالایی برخوردارید. آیا قرارداد خود را تمدید می کنید؟

می خواهم به شما و هواداران پرسپولیس بگویم که جو و شرایط رختکن پرسپولیس بین ما بازیکنان بسیار دوستانه و صمیمی است و رابطه بسیار خوبی با هم داریم و به همین دلیل باعث افتخار است. برای اینکه در رختکن پرسپولیس حضور داشته باشم.

خیلی خوشحالم که با چنین بازیکنانی رابطه دوستانه و صمیمی دارم و این می تواند یکی از عوامل موفقیت پرسپولیس در فصول اخیر باشد. البته قرارداد من با این باشگاه به پایان رسیده و هنوز برای تمدید قرارداد مذاکره نکرده ایم. به همین دلیل نمی توانم در مورد برنامه آینده ام و فصل بعد با شما مفصل صحبت کنم و به مرور زمان و در هفته های آینده همه چیز مشخص خواهد شد. از طرف من به هواداران پرسپولیس سلام کنید و بگویید خیلی خوشحالم که شما را خوشحال کردم. در روزهای اخیر شدم.

متشکرم، جورجی، افتخار و خوشحالی من بود که با شما صحبت کردم، امیدوارم همچنان در یورو ۲۰۲۴ بدرخشید، بهترین ها را برای شما آرزو می کنم.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا