فناوری

گوگل چندین قابلیت جدید برای اندروید معرفی کرد؛ دیگر خبری از انحصار برای پیکسل نیست

پایگاه خبری تحلیلی افق میهن (ofoghmihan.ir):

دیجیائو: گوگل به تازگی با عرضه اندروید ۱۵ از ویژگی های جدیدی برای سیستم عامل موبایل خود رونمایی کرده است که برخلاف روال معمول، تنها به گوشی های سری پیکسل محدود نمی شود و به زودی شاهد عرضه آن ها برای تمامی محصولات تولیدکنندگان خواهیم بود.

ویژگی های جدید اندروید چیست و چگونه می توان به آنها دسترسی داشت؟

گوگل معمولا ویژگی های جدید خود را برای اندروید فقط به گوشی های سری پیکسل اختصاص می دهد و با تاخیری نسبتا طولانی شاهد ارائه آن ها در محصولات دیگر برندها هستیم. البته برخی از ویژگی‌ها در انحصار پیکسل باقی می‌مانند و هرگز در دستگاه‌های دیگر ظاهر نمی‌شوند. با این حال، این روند در حال تغییر است و کاربران تمام دستگاه های اندرویدی به زودی شاهد ویژگی های جدیدی خواهند بود که تجربه آنها را در استفاده از محصولات هوشمندشان بهبود می بخشد.

اولین و شاید مهم ترین ویژگی در میان ویژگی های جدید اضافه شده به اندروید، ارائه عملکرد Talkback است که می تواند محتوای صفحه را برای کاربر بازگو کند. این امکان بر اساس هوش مصنوعی جمینا کار می کند و بیشتر برای افراد نابینا یا کم بینا استفاده می شود. به عنوان مثال، کاربر می تواند توضیحات یک تصویر یا آنچه در شبکه های اجتماعی اتفاق می افتد را از گوشی خود بشنود و تعامل راحت تری با محتوا داشته باشد. شایان ذکر است دستگاه ها باید دارای مشخصات لازم برای ارائه ویژگی مذکور باشند تا بتوانند تبدیل تصویر به صدا را بر روی آن ها فعال کنند.

جستجوی موسیقی ای که بدون جابجایی بین برنامه ها با استفاده از عملکرد Circle to Search پخش می شود، یکی دیگر از برنامه های جدید است که در گوشی های اندرویدی خواهیم دید. فرقی نمی کند آهنگ در برنامه های اجتماعی باشد یا در محیط اطراف کاربر پخش شود. تنها با نگه داشتن کلید هوم و لمس گزینه موسیقی می توانید نام اثر، هنرمند و حتی لینک یوتیوب را داشته باشید.

اگر تمایلی به خواندن متون طولانی ندارید، ویژگی خواندن صفحات در هنگام وبگردی در کروم می تواند برای شما بسیار مفید باشد. به لطف این گزینه، در هنگام مشاهده محتوای یک صفحه، اکنون می توانید نسخه صوتی آن را داشته باشید که به شما امکان شخصی سازی و افق میهن زبان، نوع صدا و سرعت پخش مورد نظر را می دهد. البته فقط مرورگر کروم به آن مجهز خواهد شد. اما شاید در آینده شاهد ارائه آن در قسمت های دیگر اندروید باشیم.

دانلود نقشه و پشتیبانی از مسیریابی آفلاین در ساعت های هوشمند مبتنی بر سیستم عامل Wear یکی دیگر از مواردی است که در دسترس کاربران اندروید است. آخرین ویژگی شامل سیستم هشدار زلزله است که فقط محدود به ایالات متحده است و برای شهروندان کشورهای دیگر کاربرد چندانی ندارد. برخی از ویژگی های ذکر شده توسط گوگل ارائه شده است. اما برای استفاده از برخی دیگر، باید یک دستگاه سازگار داشته باشید یا منتظر بمانید تا بسته به‌روزرسانی منتشر شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا