فرهنگ و هنر

گیشه سینما‌ها ۱۵۰۰ میلیاردی می‌شود؟ :: ایران تحلیل

انتخاب متنوع ۷ فیلم برای اکران نوروزی باعث شده تا دلواپسان و دلسوزان سال جدید را با امید فراوان آغاز کنند تا اتفاقات خوب سینمای امسال با قدرت بیشتری برای سال آینده تکرار شود.

به گزارش ایران تحلیل، ترکیب نوروزی ۱۴۰۳ در شرایطی اعلام شد که برخلاف بسیاری از اوقات گذشته که بسته نوروزی سینماها از زوایای مختلف محل بحث و جدل بود، این ترکیب هوشمندی خوبی به خود دیده است.

اولین پیام مثبت این رویداد، انتخاب زودتر از زمان معمول فیلم هاست. این رویکرد باعث می شود آثار زمان مناسبی برای تبلیغات داشته باشند و مردم به تدریج از اکران آثار نوروزی مطلع شوند. این روند باعث چابکی روند اکران و کاهش زمان مرده روزهای اول اکران این فیلم ها می شود.

در وهله دوم انتخاب ۷ فیلم برای اکران نوروزی تصمیم خوبی محسوب می شود. تا پیش از این صحبت هایی درباره انتخاب ۴ تا ۵ فیلم برای اکران نوروزی بود که این آثار به ۷ فیلم افزایش یافت و حتی جا برای دیدن فیلم های جدید برای هر ۸ گروه بزرگ وجود داشت. با این حال، تعداد فیلم ها بسیار خوب و از نظر کیفی برای اکران مورد ارزیابی قرار گرفته است که در مدت مشابه سال گذشته موفقیت چندانی از سوی فیلمسازان نداشته است.

فیلم پرویزخان

مورد بعدی مربوط به انتخاب های مختلف این بسته غربالگری است. ۶ فیلم از ۷ اکران نوروزی در جشنواره فجر امسال حضور داشتند و از قضا با نگاه مثبت رسانه ها، منتقدان و حتی مخاطبان مواجه شدند. در واقع تبلیغات اولیه این آثار در بهمن ماه گذشته است و اکنون این فیلم ها روند اکران نوروزی خود را با سهولت بیشتری آغاز خواهند کرد.

تمساح خونین با توجه به مضمون کمدی و موفقیتی که در جشنواره کسب کرد می تواند سورپرایزهای زیادی برای گیشه نوروزی داشته باشد. بی بد به عنوان یک فیلم اجتماعی با توجه به فضای جشنواره می تواند به گیشه پر رونق امیدوار باشد. آسمان غرب نیز در جشنواره اقبال بسیار خوبی داشت و به عنوان مروج آثار در حوزه مقاومت می تواند در زمینه جذب مخاطب به دستاوردهای خوبی دست یابد.

فیلم وسترن آسمان

پرویز خان هم در بهمن نقدهای خوبی داد. آپاراتچی فیلمی برای سینمادوستان و حتی مخاطبان عام است که می خواهند یک کمدی سالم و شرافتمندانه ببینند پس می توان به گیشه این فیلم امیدوار بود. دو فیلم نوروز و ایلیا در جستجوی قهرمان نیز می توانند مخاطبان بسیاری را جذب کنند و اتفاقات خوبی را در گیشه نوروزی رقم بزنند.

امید گیشه نوروزی امسال کمدی فسیلی بود اما برای نوروز ۱۴۰۳ حداقل ۳ فیلم می توانند غافلگیرکننده ظاهر شوند و برای گیشه ۱۵۰۰ تا ۲۰۰۰ میلیارد تومانی فروش پر رونقی داشته باشند.

روی کاغذ فیلم های نوروزی ۱۴۰۳ بسیار قوی تر از اکران نوروزی امسال هستند. این ۷ فیلم می توانند خیلی بهتر از باکس آفیس باشند فروردین امسال رقم بزنید امید گیشه نوروزی امسال کمدی فسیلی بود اما برای نوروز ۱۴۰۳ حداقل ۳ فیلم می توانند غافلگیرکننده ظاهر شوند و با گیشه ۱۵۰۰ تا ۲۰۰۰ میلیارد تومانی فروش پررونقی داشته باشند.

البته در روند اکران نوروزی ۱۴۰۳ باید به فیلم های پرفروش کنونی مانند هاوایی، هتل، ویلای ساحلی و فسیل توجه زیادی کرد. هوشمندانه است که اکران این آثار تا عید فطر در سینماها ادامه داشته باشد تا گیشه سرریز خوبی از اکران این آثار داشته باشد.

اتفاق خوبی که در سینمای ۱۴۰۲ افتاد سال آینده هم در سینماها موجود است. اگر هوشمندی و تنوع خوبی که برای اکران نوروزی در نظر گرفته شده بود برای اکران های مهم سال آینده مانند اکران فطر، تابستان، بعد از پایان صفر و… هم در نظر گرفته شود، قطعا اتفاقات خوبی برای سینما خواهد افتاد. کشور در سال آینده

فیلم آپاراتچی

اکنون سینما رفتن کم کم به عادت نسبی بسیاری از خانواده ها تبدیل شده است و این مقوله جایگاه خوبی در سبک زندگی جوانان و خانواده های آنها دارد، بنابراین اگر بخواهیم تعداد مخاطبان را در سال آینده افزایش دهیم ایرادی ندارد. بیش از ۳۰ میلیون با رعایت هوشمندی و تنوع در غربالگری. مردم و گیشه را بیش از ۱۵۰۰ میلیارد تومان تصور کنیم.

در حال حاضر اکران نوروزی ۱۴۰۳ گیشه فربهی محسوب می شود که می تواند اتفاقات خوب سینمای امسال را با قدرت بیشتری برای سال آینده سینماها تکرار کند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا