فرهنگ و هنر

گیشه سینما چطور از تابستان عبور می‌کند؟ :: افق میهن

بعد از برنامه ریزی برای ماه رمضان و خرداد امسال تاسیس شد و سینماها رونق گرفتند، حالا با یک برنامه ریزی حساب شده گیشه ۲۰۰۰ میلیارد تومانی امسال به دست آمد.

به گزارش افق میهن، حدود یک هفته دیگر ماه های محرم و صفر آغاز می شود، بر اساس تجربه فرهنگ و فضای عمومی و اجتماعی باید گیشه سینما را مدیریت کرد، به این معنا که با سینمای تابستانی، مهندسی هوشمند. در چیدمان و انتخاب فیلم های این پرده مورد نیاز است.

طبیعتاً مانند هر سال اکران فیلم های کمدی در دهه اول محرم متوقف می شود و انواع دیگر با داشتن سالن های بیشتر این امکان را پیدا می کنند که مخاطبان زیادی را در این مدت جذب کنند. بنابراین باید بعد از محرم و برای رشد گیشه از یک فیلم اجتماعی قدرتمند رونمایی کرد تا بتواند در کنار آثار غیر کمدی فعلی گیشه این دو ماه را گرم کند.

ضمن اینکه بعد از ایام سوگواری این دو ماه باید حداقل برای یک فیلم کمدی پرمخاطب برنامه ریزی کرد تا سینمای ایران تابستان را پشت سر بگذارد. تلاقی ماه های محرم و صفر با تابستان باعث شده تا سینماها برای حفظ حرمت این دو ماه مدت طولانی تری تعطیل شوند.

برنامه ریزی برای عبور از گیشه تابستانی

بنابراین با یک برنامه ریزی منسجم، مرداد و شهریور امسال نیز مانند دو سال گذشته پربار بوده است تا گیشه با حفظ قداست فرهنگ عمومی طبق برنامه قبلی خود به فعالیت خود ادامه دهد.

در شرایط کنونی، ادامه اکران فیلم های پرمخاطب جاری به نفع گیشه سینماست. فیلم هایی که همچنان مخاطب دارند و آمار خوبی از مخاطبان و گیشه ها را تا امروز به جا گذاشته اند; از سوی دیگر با آغاز ماه محرم و تعطیلی، سینما از اقبال کمتری برخوردار می شود که البته شدت و ضعف این کاهش با توجه به سیاست های مدون سازمان سینمایی و شورای صنفی نمایش مشخص می شود.

یکی از راه های مدیریت گیشه اکران فیلم اجتماعی در دهه اول محرم ترجیحا از چهارشنبه سیزدهم می باشد. تیر- این اتفاق می افتد که در بازه زمانی یک هفته ای که سالن ها فیلم کمدی ندارند، مخاطب به سمت این فیلم و سایر آثار غیر کمدی سرریز می شود. ضمناً لازم است حداکثر تا ابتدای ماه صفر یک کمدی پرمخاطب به چرخش اکران اضافه شود تا گیشه نیمه دوم مرداد و شهریور همچنین به نوعی تضمین شود.

سینما نگران پاییز نیست

اگر چنین تصمیماتی عملی شود قطعا سینما از این شرایط عبور می کند. از ابتدای پاییز تا پایان سال نگرانی خاصی بابت وفور فیلم های پرمخاطب در اکران وجود ندارد و برآوردها حاکی از آن است که با برنامه ریزی های انجام شده میزان استقبال در نیمه دوم سال می تواند حتی بالاتر از برآوردها باشد، بنابراین نگرانی زیادی در این مورد وجود دارد. فاصله زمانی ۲ ماه است.

سینمای امسال ۲ دوره مهم را با موفقیت پشت سر گذاشته است. اولین دوره مربوط به ماه رمضان امسال بود که مصادف با نوروز بود و سینماها در نهم نوروز تعطیل شدند. خیلی مهم بود که بدانیم سالن های سینما در نوروز چگونه برآورد شده است. اما با یک برنامه ریزی درست، سینماهای نوروزی امسال با رشد ۱۲ درصدی مخاطبان و رشد ۱۱۸ درصدی گیشه نسبت به مدت مشابه سال گذشته، پررونق ترین اکران نوروزی کشور را پس از شیوع ویروس کرونا در کشور تبدیل کردند.

۲۰۰۰ میلیارد سینما

گردن دوم تا نیمه طلایی خرداد تا اواسط تیرماه فرصتی طلایی برای سینمای ایران محسوب می شد و این مدت با اکران فیلم های قدرتمند توانست حدود ۳ میلیون بیننده جذب کند و تا امروز که هنوز یک هفته فرصت دارد بیش از ۱۷۰ میلیارد تومان بفروشد. ترک کرد.

اگر سینمای ایران بتواند این فرصت ۲ ماهه را مدیریت کند و برنامه ریزی مناسب برای ایام جشنواره فجر تا پایان سال داشته باشد، قطعاً مخاطبان امسال از مرز ۳۳ میلیون نفر عبور می کنند و گیشه از مرز ۲۰۰۰ میلیارد عبور می کند. تومان.

اگر این آمار برای سینمای امسال محقق شود، معادلات بسیار تغییر می کند و کل فضا به نفع فعالان سینما، مدیران و البته مردم چرخش چشمگیری پیدا می کند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا