اخبار اقتصاد ایران

گیلان با ۹۰ همت فرصت سرمایه‌گذاری در نمایشگاه اکسپو حضور دارد

سرپرست معاونت هماهنگی امور اقتصادی استانداری گیلان گفت: این استان با ۲۰ موقعیت سرمایه گذاری با ۹۰ اعتبار در اکسپو (فرصت های سرمایه گذاری کشور) حضور دارد.

ایران تحلیل حسین محمدیان سرپرست معاونت هماهنگی امور اقتصادی استانداری گیلان با بیان اینکه نمایشگاه فرصت های سرمایه گذاری کشور از هشتم تا دوازدهم برگزار می شود، اظهار داشت: نمایشگاه فرصت های سرمایه گذاری کشور هشتم تا دوازدهم برگزار می شود. اردیبهشت در ماه برگزار می شود، افزود: گیلان در سه بخش اطلاعات لازم را در حوزه های مربوطه در اختیار علاقمندان به سرمایه گذاری در این استان قرار می دهد.

وی افزود: در این نمایشگاه زنجیره های ارزش در بخش های مختلف شامل؛ محصولات کشاورزی (استان گیلان با حدود ۲۰ محصول کشاورزی رتبه اول تا پنجم کشور)، گردشگری (اقداماتی برای توسعه این صنعت در حال انجام است) و صنایع نساجی و پوشاک ارائه می شود. این زنجیره ها عملکرد گذشته و فعالیت های جاری، چشم انداز و چشم انداز آینده استان را به نمایش می گذارند.

وی تصریح کرد: در بخش فرصت های سرمایه گذاری استان نیز اقدامات جدید این طرح ارائه می شود که با توجه به اینکه بخشی از این سرمایه گذاری ها در حال انجام است، فعالیت های اجرایی این طرح ها با زمینه سازی در اختیار فعالان اقتصادی آغاز شده است. و مقدمات برای تعدادی فرصت سرمایه گذاری دیگر برای شروع سرمایه گذاری در این مکان ها در آینده نزدیک فراهم شده است.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری گیلان ادامه داد: همچنین حدود ۱۰۰ فرصت سرمایه گذاری در استان برای جذب سرمایه گذار واقعی فراهم شده است که امید است با حضور سرمایه گذاران، توسعه تولید و ارتقای اشتغال در استان ارائه خواهد شد.

وی گفت: در این نمایشگاه شرایط مساعدی برای تجار و بازرگانان فراهم شده است تا سرمایه گذاران سایر استان ها بتوانند با سرمایه گذاران گیلانی به صورت حضوری مذاکره کنند.

محمدیان تصریح کرد: تعدادی از این تفاهم نامه ها به سه زبان انگلیسی، روسی و عربی تهیه شده تا به سرمایه گذاران ارائه شود تا تجار و سرمایه گذاران بدون اتلاف وقت این تفاهم نامه ها را امضا کنند و در آینده تفاهم نامه ها و تفاهم نامه هایی صورت گیرد. نظارت و پیگیری شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا