اخبار اقتصاد ایران

گیلان ظرفیت صادرات فرش را دارد | در استان ۷ کارگاه آموزش قالیبافی فعالیت دارند

مدیرکل صنعت، معدن و تجارت گیلان از فعالیت بیش از ۱۳ هزار قالیباف در گیلان خبر داد و گفت: هفت کارگاه آموزشی قالی بافی در استان وجود دارد که تاکنون ۵۵۶ فقره تسهیلات اشتغالزایی در زمینه فرش با یک اعتباری بالغ بر ۳۷ میلیارد تومان به قالیبافان گیلان پرداخت شده است. .

افق میهن، تیمور پورحیدری امروز ۲۸ تیرماه در همایش تخصصی «گیل فرش» که با حضور هنرمندان فرش در رشت برگزار شد، با بیان اینکه گیلان دارای ظرفیت های ارزشمندی در حوزه فرش است، گفت: که سال ها مورد غفلت قرار گرفته بود. کرد: با وجود هنرمندان، تحقیقات بازار در حوزه صنعت فرش ضروری است، از این رو برگزاری نشست ها و همایش های مختلف با محوریت فرش باعث شناخت بیشتر کشور از این صنعت می شود.

وی از فعالیت بیش از ۱۳ هزار قالیباف در گیلان خبر داد و افزود: هنرمندان فرش می توانند در بازارهای جهانی حرفی برای گفتن داشته باشند. ۷ کارگاه آموزشی قالی بافی در استان وجود دارد که تاکنون ۵۵۶ فقره تسهیلات اشتغالزایی در حوزه فرش با اعتباری بالغ بر ۳۷ میلیارد تومان به قالیبافان گیلان پرداخت شده است.

مدیرکل صمت گیلان با اشاره به اهمیت صنعت فرش در بازارهای جهانی گفت: صنعت فرش می تواند ارزش افزوده خوبی برای کشور و گیلان داشته باشد و سهم خوبی در بازارهای جهانی داشته باشد که با هدف گذاری دقیق در بازارهای جهانی انجام می شود. بازار صنعت فرش.

پورحیدری با تاکید بر ضرورت برگزاری همایش تخصصی با موضوعات مختلف، تصریح کرد: نشست ها و همایش ها در حوزه های مختلف نباید نمایشی باشد، این نشست نیز تخصصی و آموزشی است و باید ادامه یابد. باید موانع بر سر راه صنعت فرش گیلان برداشته شود، به تحلیل موانع صنعت فرش و راهکارهای آن پرداخت.

وی با بیان اینکه دستگاه های اجرایی باید نگاه ویژه ای به صنعت فرش داشته باشند، گفت: مدیران گیلان در حوزه تولید دغدغه مند هستند و این دغدغه باید به صنعت فرش نیز سرایت کند. گیلان ظرفیت صادرات فرش را دارد و باید به این ظرفیت توجه شود، بانک ها تسهیلات و اعتبارات خود را به سمت صنعت فرش سوق دهند.

مدیرکل صنعت، معدن و تجارت گیلان بیان کرد: فرش گیلان به عنوان بسته صادراتی فرهنگی هویتی محسوب می شود. ساماندهی بیمه قالیبافان که یکی از دغدغه های مهم این صنعت است باید در اولویت کاری مسئولان قرار گیرد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا