اخبار بورس

یارانه نقدی فروردین در چه تاریخی واریز می‌شود؟

تسنیم همچنین نوشت: یارانه نقدی فروردین ۱۴۰۳ در همان روز ماه قبل پرداخت می شود و سومین کارمزد ۲۲۰۰۰۰ تومان در ۱۷ و ۱۸ واریز می شود. فروردین صورتحساب مانند ماه های گذشته است.

همزمان با اجرای طرح صورتحساب الکترونیکی، سوالات مختلفی از سوی شهروندان مطرح شد که وزارت امور اجتماعی به برخی از سوالات احتمالی شهروندان از جمله «آیا یارانه نقدی لغو می شود؟» یا «برای ثبت نام چه کار کنیم، پاسخ داد. بازماندگان یارانه ها؟»» انجام داده است.

در بسیاری از کشورها، دولت ها از برنامه های کمک مالی نقدی برای کمک به افراد کم درآمد استفاده می کنند. یارانه نقدی پرداختی مستقیم از طرف دولت به دریافت کننده به صورت نقدی یا کارت بانکی است. این برنامه ها در خدمت کاهش فقر و ترویج استفاده بهینه از منابع جامعه است. بسیاری از این برنامه ها معمولاً محدود و مشمول شرایط و دستورالعمل های خاصی هستند تا به هدف مورد نظر دست یابند. این برنامه های کمک مالی نقدی اغلب به عنوان کمک مالی به کسانی که به دلیل شرایط اقتصادی نیاز به کمک دارند، عمل می کند.

پس از اجرای طرح فاکتور الکترونیکی، وزارت امور اجتماعی به سوالات احتمالی شهروندان در خصوص اجرای طرح فاکتور الکترونیکی پاسخ داد:

۱. آیا یارانه نقدی باید لغو شود؟

خیر، یارانه نقدی لغو نمی شود.

۲. آیا تغییری در نحوه پرداخت بودجه ایجاد خواهد شد؟

هیچ تغییری در زمان پرداخت نقدی بودجه وجود ندارد. مردم می توانند هر ماه کمک نقدی خود را دریافت کنند.

۳. آیا بعد از اجرای این طرح دیگر نمی توانیم کمک های نقدی دریافت کنیم؟

کمک نقدی همچنان به قوت خود باقی است.

۴. چگونه می توان از این اعتبار استفاده کرد؟

خانوارهای یارانه ای دهک های یک تا هفتم مشمول دریافت وام ۲۲۰ هزار تومانی هستند و می توانند با مراجعه به فروشگاه های وابسته به برنامه کالابرگ از این وام استفاده کنند.

۵. شبکه اعتباری ملی و مزیت طرح خرید اعتباری چیست؟

شبکه ملی اعتبار یا به اختصار «شما» بستری برای مدیریت دقیق و تخصیص اعتبارات حمایتی بر اساس سیاست های رفاهی دولت بر اساس هر کد ملی است. به عنوان بخشی از شبکه ملی اعتبار (SMA)، رفتار پشتیبانی بر اساس کدهای ملی مربوطه تعریف می شود. یعنی هر فردی در هر نقطه از ایران که دارای کد ملی باشد به طور دقیق و بدون انحراف از سیاست رفاهی بهره مند خواهد شد. در مراحل بعدی برنامه امکان بهره مندی از حمایت های خاص و مناسب برای هر فرد با توجه به نیاز و شرایط معیشتی و همچنین نظارت دقیق از طریق اعطای وام وجود خواهد داشت.

۶. آیا شرکت در طرح خرید اعتباری اختیاری است؟ و اگر از اعتبار تخصیصی استفاده نکنیم این اعتبار در پایان ماه از بین می رود؟

شرکت در این طرح کاملا اختیاری است. یعنی هر خانواری در صورت تمایل این امکان را دارد که از اعتبار تخصیص یافته استفاده کند. در صورت عدم استفاده، اعتبار منقضی می شود.

۷. در صورت عدم استفاده از تمام وجوه تخصیص یافته، آیا وجوه از بین می رود یا در حساب باقی می ماند؟

اعتبار باقی مانده سوخته است.

۸. چگونه می توانیم برای استفاده از طرح کاتالوگ الکترونیک ثبت نام کنیم و به کجا مراجعه کنیم؟ آیا مدارک خاصی لازم است؟

برای بهره مندی از مزایای طرح نیازی به ثبت نام، انتقال و ارسال مدارک نیست و گزینه خرید اعتباری برای تمامی افراد واجد شرایط دهک یک تا هفت به صورت خودکار فعال می شود.

۹. آیا این مبلغ اعتبار در کارت کمک هزینه ثبت می شود یا باید کارت جدیدی برای سرپرست خانواده صادر شود؟

نه تنها نیازی به صدور کارت جدید نیست، بلکه این اعتبار با هر کارت بانکی به نام سرپرست خانوار قابل استفاده است. همچنین این امکان برای سرپرستان خانوار وجود خواهد داشت که با استفاده از اپلیکیشن “شما” که بعدا ایجاد خواهد شد، به هر یک از خانواده های خود اجازه استفاده از این اعتبار را بدهند.

۱۰. چه برندهایی مشمول این طرح هستند و این خرید اعتباری در چه فروشگاه هایی باید انجام شود؟

با این طرح محدودیتی برای خرید از یک برند خاص و با کیفیت ثابت وجود ندارد. به عنوان مثال افراد بسته به انتخاب و سلیقه خود می توانند از تمامی روغن های موجود در بازار خرید کنند و انتخاب به برند یا دسته خاصی از روغن ها محدود نمی شود. افراد در پایان خرید و در زمان پرداخت مبلغ مشخصی از فاکتور خرید را به صورت نقدی یا از کارت بانکی خود پرداخت می کنند و مابقی از موجودی آنها کسر می شود. فروشگاه‌های مجاز در نرم‌افزار «شام» نمایش داده می‌شوند و به تدریج تمامی فروشگاه‌ها و سوپرمارکت‌های کوچک و بزرگ به این طرح اضافه می‌شوند.

۱۱. این طرح چقدر برای مردم و دولت هزینه دارد؟ آیا فروشنده باید هزینه خرید دستگاه های کارتخوان را پرداخت کند یا دولت آنها را به صورت رایگان ارائه می دهد؟

پروژه آنها (شبکه ملی اعتبار) پروژه ای فناوری محور است که بر اساس زیرساخت های موجود کشور طراحی و بر روی بسترهای موجود اجرا می شود. نیازی به خرید دستگاه ها و تجهیزات از فروشندگان نیست و ارائه دهندگان خدمات پرداخت صاحبان فروشگاه ها را در سه شعبه خواربارفروشی، لبنیات و پروتئین معرفی می کنند. ضمن آموزش و نصب نرم افزار، دستگاه های موجود را به روز می کنند و آنها را به بارکدخوان مجهز می کنند.

۱۲. آیا لزوماً در مغازه ها یا فروشگاه های زنجیره ای به کارتخوان خاصی نیاز ندارید؟

خیر، در طرح شام از زیرساخت های موجود استفاده می شود و تغییری در مراکز خرید ایجاد نمی شود. با آپدیت نرم افزاری می توان از همان کارت خوان هایی که در پیشخوان فروشگاه ها حضور دارند بدون نیاز به اقدامات خاصی از سوی مغازه و صاحبان فروشگاه استفاده کرد. فروشگاه های زنجیره ای و سایر فروشگاه هایی که از صندوق فروش استفاده می کنند باید نرم افزار صندوق خود را از شرکت نرم افزار صندوق فروش به روز کنند.

۱۳. اگر خریداران محصولاتی غیر از ۱۱ مورد اصلی را انتخاب کنند، چگونه دستمزد دریافت می کنند؟

کالاهای خارج از این موارد واجد شرایط اعتبار نیستند. به عنوان مثال، اگر شخصی علاوه بر برخی کالاهای اساسی، آب معدنی و دستمال کاغذی نیز در سبد خرید کالای انتخابی خود داشته باشد، به این دو کالا اعتباری تعلق نمی گیرد و پرداختی فرد شامل سهم خریدار از کالاهای اساسی (پایه) می شود. قیمت). ) به اضافه مبلغ کامل این دو کالا می باشد ضمناً هر فرد این امکان را دارد که از کل اعتبار خود برای خرید یکی از اقلام واجد شرایط استفاده کند.

۱۴. تکلیف افرادی که ماه گذشته یارانه گرفتند اما در این ماه یارانه نگرفتند چیست؟

افرادی که در مرحله نهایی وصول یارانه یارانه دریافت نکردند، از دهک دهم جامعه بودند و از روند دریافت یارانه حذف شدند. در صورت اعتراض با سامانه www.hemayat.mcs.gov.ir تماس حاصل فرمایید.

۱۵. ثبت نام بازماندگان یارانه را در کجا انجام دهیم؟

افرادی که دیگر یارانه دریافت نمی کنند یا نمی توانند در صورت داشتن سن بالای ۱۸ سال و داشتن شماره تلفن همراه و حساب بانکی به نام خود می توانند به عنوان خانوار مستقل در سامانه My Gov.ir ثبت نام کنند.

۱۶. بازماندگان زیر ۱۸ سال را کجا می توانیم ثبت کنیم؟

افرادی که انصراف داده اند یا یارانه دریافت نکرده اند و سن آنها زیر ۱۸ سال است در حال حاضر نمی توانند ثبت نام کنند و باید منتظر اطلاعیه جدید سازمان هدفمندسازی یارانه ها باشند.

۱۷. در صورت طلاق از همسرم چگونه می توانم برای دریافت کمک هزینه مستقل عمل کنم؟

با در دست داشتن مدارک به بیش از ۱۰ اداره پلیس مراجعه کنید.

۱۸. در صورت فوت سرپرست خانوار برای دریافت کمک هزینه بازماندگان به کجا مراجعه کنیم؟

برای ثبت نام به سامانه My Gov.ir مراجعه کنید.

۱۹. اگر متاهل هستم چگونه می توانم کمک هزینه را از مراقب فعلی خود جدا کنم؟

با مدارک در دست به کلانتری ۱۰ بروید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا