ترندهای روز

یاسمین مقبلی نقاشی کودکان ایرانی را در ایستگاه فضایی به نمایش گذاشت

پایگاه خبری تحلیلی ایران تحلیل (irtahlil.com):

شب گذشته «یاسمین مقبلی» فرمانده ایرانی-آمریکایی مأموریت خدمه ۷ اسپیس ایکس در یک ویدیوی هشت دقیقه ای بیش از صد نقاشی از کودکان ایرانی را به نمایش گذاشت. این نقاشی ها توسط هنرجویان کارگاه نجوم برای یاسمین مقبلی کشیده شده است.

یاسمین مقبلی با ابراز افتخار از دریافت بیش از صد نقاشی از کودکان ایرانی تشکر کرد. او خطاب به این بچه ها نوشت: امیدوارم بتوانید به تمام آرزوهایتان برسید.

شهرزاد میرسلطانی دانشجوی فیزیک و مدرس نجوم همزمان با سفر یاسمین مقبلی به ایستگاه فضایی در کارگاه آموزشی نجوم دانش آموزان خود را با فضا و فضانوردی آشنا کرد. میرسلطانی همچنین با آنها در مورد موضوعاتی مانند “مزایای سفر به فضا، شجاعت داشتن رویاهای بزرگ و رسیدن به آنها” گفتگو کرد.

سرانجام این نقاشی ها با هماهنگی «پوریا نظمی» خبرنگار علمی به دست یاسمین مقبلی در ایستگاه فضایی رسید.

از دیگر موضوعاتی که بچه ها در این کارگاه یاد گرفتند این بود که زمین از فضا چگونه به نظر می رسد. در این کارگاه آنها آموختند که زمین چیزی جز یک نقطه آبی کم رنگ از دور در فضا نیست.

نقاشی کودکان ایرانی در ایستگاه فضایی

میل به سفر به فضا در این نقاشی ها با زیبایی و سادگی که مختص روحیه لطیف و صادق کودکان است نشان داده شده است. در این رویا، مردم نه با ملیت خود، بلکه با انسانیت خود مرتبط هستند.

کودکانی که می دانند زمین چیزی جز نقطه آبی کم رنگ در وسعت پهناور فضا نیست، حالا دست در دست فضانوردان کشورهای دیگر ایستاده اند و پرچم ایران را در دست دارند. برای آنها، ناسا و ماموریت های فضایی آن جنبه هایی از تلاش انسان به شیوه ای منحصر به فرد است.

به گفته خانم میرسلطانی، کودکان در افکار و نقاشی هایشان فراتر از مرزها هستند و از پشت این مرزها به سمت یکدیگر می پرند:

اما گویا قدرت کار کودکان که همیشه گفته‌ام ذات انسان و انسانیت است، از قدرت ما بزرگترها بیشتر بود، آنها خط نفی همه آنچه را ساخته‌ایم و ایستاده‌ایم و بدون توجه به داستان ها، مرزها، زبان، نژاد، رنگ پوست و مو، نقاشی هایشان آن سوی زمین، در فضا، در همان جایی که زمین دیگر چیزی جز یک نقطه آبی نیست.

این تجربه رهایی آنقدر زیبا و قدرتمند است که می گوید دیشب هشت دقیقه با این نقاشی ها به فضا سفر کرده است. انگار خودش و پدر و مادر این بچه ها با آنها و یاسمین مقبلی در فضا ایستاده اند.

از سوی دیگر، نقاشی کودکان ایرانی را می توان خداحافظی و پایان خوبی برای ماموریت یاسمین مقبلی و اعضای خدمه-۷ در ایستگاه فضایی بین المللی دانست. زود هستند شهریور آنها به ایستگاه فضایی رفتند و حالا پس از پایان ماموریت شش ماهه خود، منتظر بازگشت به زمین هستند.

انتظار می رود فضانوردان Crew-8 پس از نزدیک به یک هفته تاخیر امشب عازم ایستگاه فضایی شوند. به این ترتیب اعضای خدمه-۷ تحت فرماندهی آینده به زودی به اقامت خود در فضا پایان خواهند داد.

منبع: دیجیاتو

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا