ورزشی

یحیی بعد از بازی با الدحیل می‌خواست استعفا بدهد/ به ‌گل‌محمدی گفته شد اگر برود دیگر هیچ وقت در فوتبال جایی نخواهد داشت!

هفته آخر نیم فصل لیگ تحت تاثیر استعفای ناگهانی یحیی قرار گرفت.

گل محمدی پس از بازی تیمش مقابل مس رفسنجان و تساوی یک بر یک مقابل این تیم انتهای جدولی از سمت خود استعفا داد. همین الان که این متن در حال نگارش است هنوز مشخص نشده که سرمربی پرسپولیس بماند یا خیر. خیلی ها استعفای گل محمدی را نمایشی می دانند و عده ای هم معتقدند راه های پرسپولیس و یحیی از هم جدا شده است.

در کنار خبر استعفای یحیی، تاریخچه عصبانیت و استعفای او در چهار سالی که روی نیمکت سرخ ها نشسته بود، دوباره مطرح شده است. اتفاقاً منتقدان سرمربی پرسپولیس یکی از عوامل افت موقت این تیم را رفتار سرمربی عنوان می کنند و معتقدند این بار با استعفای مصلحتی دیگری برای گرفتن امتیاز یا گزینه مواجه هستیم!

با این حال، احتمالاً هیچ کس نمی داند که جدی ترین استعفای یحیی گل محمدی، خشم های چند بار پیش نیست که هیچ کس به آن فکر نمی کرد و البته هیچ گاه به رسانه ها گزارش نشد. در همین رابطه خبرنگار روزنامه اعتماد به اطلاعاتی دست یافته است که نشان می دهد گل محمدی در شبی که مورد حمله هواداران قرار گرفت تصمیم به استعفا گرفته بود.

یک منبع آگاه به خبرنگار ما گفت که یحیی گل محمدی در شب شکست پرسپولیس در دیدار مقابل الدحیل و کناره گیری از لیگ قهرمانان آسیا تصمیم به استعفا گرفته بود. این فرد آگاه گفت: گل محمدی پس از ماه ها تحت فشار قرار گرفتن به دلیل اتفاقات ریز و درشت پیرامون تیم و پس از اینکه نتوانست به خواسته های خود در نقل و انتقالات برسد و پس از شکست در یک ماموریت مهم تصمیم گرفت تیم را به مرحله حذفی برساند. ACL. برو کنار. بر اساس اخبار، یحیی گل محمدی همان شب پس از بازی با یکی از بزرگان فوتبال ایران تماس گرفت و به او اعلام کرد که تحت فشار زیادی است و نمی تواند ادامه دهد.

به نظر می رسد آن فرد به یحیی گل محمدی توصیه می کند به دلیل باخت زمین را ترک نکند و به او هشدار می دهد که در صورت کناره گیری جایی در فوتبال ایران پیدا نمی کند. هم به دلیل قانونی که می گوید هر مربی در یک فصل لیگ برتر فقط می تواند یک تیم را هدایت کند و هم به خاطر کسانی که از عملکرد سال گذشته یحیی راضی نیستند.

این چهره سرشناس فوتبال حتماً به این موضوع اشاره می کرد که برخی چهره ها در سال های گذشته بدون هیچ نامه و دستوری از فوتبال ایران خارج شدند و معلوم نشد دلیل آن چیست. کریم باقری یکی از مصادیق یا علی دایی است که روزی فوتبال ایران را ترک کرد و دیگر به آن بازنگشت. حتی خود یحیی که بعد از کسب سه گانه در فصل قبل قراردادش تمدید نشد هم می تواند مصداق این موضوع باشد.

یک منبع آگاه به خبرنگار ما گفت که یحیی پس از این صحبت ها متقاعد شده است که در پرسپولیس به کارش ادامه دهد اما مشخص بود که دیگر نمی تواند زیر فشار هواداران و رسانه های خاص و دیگران بماند.

به نظر می رسد این فشارها بعد از بازی پرسپولیس با مس رفسنجان خودش را نشان داد و سرمربی سرخ ها در اقدامی ناگهانی اعلام کرد که دیگر روی نیمکت سرخ ها نخواهد نشست.

از سوی دیگر، طبق اخباری که به خبرنگار اعتماد رسیده، در ۲۴ ساعت گذشته دو یا سه پیشکسوت تاثیرگذار پرسپولیس با رضا درویش تماس گرفته و به او هشدار داده اند که اگر یحیی در این فصل کنار گذاشته شود، آنها موفق نخواهند شد و تیم. از هم خواهد پاشید. فعلا طبق گزارش رسانه ها، باشگاه قصد دارد با استعفای سرمربی این تیم مخالفت کند تا او حداقل تا پایان فصل روی نیمکت سرخ ها بماند. با این حال هنوز هیچ نتیجه ای در خصوص تمدید قرارداد او حاصل نشده است.

همانطور که در ابتدای مطلب اشاره شد، یکی از انتقادات گل محمدی، استعفاها و آشتی های فراوان او در سال های گذشته بود که باعث شد این بار هیچکس او را جدی نگیرد. اما با توجه به صحبت های صورت گرفته به نظر می رسد گل محمدی دچار فرسودگی روحی شده و با شرایط فعلی دیگر نمی تواند به کار خود ادامه دهد. اینکه در روزهای آینده چه اتفاقی خواهد افتاد، مشخص نیست، زیرا هیچ کس برای این امر آماده نیست.

از باشگاه پرسپولیس خبر رسیده که واقعا از تصمیم سرمربی پرسپولیس شوکه شده اند و حرف بیرانوند در ابتدای اردوی تیم ملی کاملا صحت دارد. یعنی واقعا بازیکنان در رختکن متوجه شدند که سرمربی تیم استعفا داده است.

در حال حاضر لیگ به دلیل حضور ایران در جام ملت های آسیا به مدت ۴۰ روز تعطیل است و این می تواند فرصت خوبی برای تصمیم گیری عاقلانه درباره این موضوع باشد. بعد از چند روز استراحت هم یحیی می تواند بر شرایط مسلط شود و شرایط را درک کند و هم مدیران پرسپولیس با دقت بیشتری برای آینده باشگاه برنامه ریزی کنند.

نکته بسیار مهم برای هواداران پرسپولیس صرف نظر از ماندن یا رفتن یحیی این است که تیمشان شکست نخورد. بنابراین باید هر چه زودتر تکلیف سرمربی مشخص شود تا باشگاه بر اساس خواسته سرمربی وارد پنجره نقل و انتقالات زمستانی شود.

به گفته برخی منابع داخل باشگاه گل محمدی، وی طی روزهای گذشته حتی لیست خرید زمستانی خود را نیز به مدیران باشگاه تحویل داده بود تا اقدام کنند. جدا از اینکه این موضوع نشان می دهد که تصمیم یحیی چقدر ناگهانی و تحت فشار بوده است، باید دید رضا درویش به عنوان مدیرعامل پرسپولیس گزینه های یحیی را می خرد یا شرایط به گونه ای دیگر رقم می خورد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا