طلا و ارز

یش بینی قیمت طلا و سکه 7 آذر 1402

به گزارش ایران تحلیل؛






قیمت طلا و سکه با رشد دلار در هفته گذشته همراه شد و بازدهی مثبتی را به ثبت رساند. اگرچه دومین حراج شمش طلا در مرکز مبادلات ارزی ایران مانع رشد بازار طلا شد، اما اکثر سکه ها در هفته گذشته افزایش قیمت قابل توجهی را ثبت کردند.



به گزارش ایران تحلیل، قیمت طلا و سکه در هفته گذشته با بازدهی مثبت بسته شد. در دوره مذکور، نوسانات قیمت جهانی طلا رشد محدودی را به ثبت رساند، اما قیمت دلار در هفته اول افزایش یافت. بهمن افزایش قیمت ۱۶۵۰ دلار بود و حرکت قیمت در بازار طلا همزمان با افزایش قیمت دلار بود. با این حال، بسیاری از دلالان دومین حراج شمش طلا را در روز چهارشنبه چهارم برگزار می کنند دی آنها آن را مانعی برای افزایش چشمگیر قیمت طلا و سکه می دانند.

عکس صفحه (2) (1)

گفتنی است، سومین حراج حضوری شمش طلای استاندارد در محل مرکز مبادلات ارزی و طلای ایران چهارمین روز برگزار شد. بهمن ۱۴۰۲ برگزار شد. در همین راستا، سومین جلسه حراج استاندارد شمش طلا در روز یکشنبه هشتم در نظر گرفته شده است بهمن ۱۴۰۲، هنوز باید انجام شود. فعالان بازار طلا معتقدند برگزاری این حراجی ها از افزایش شدید قیمت در بازار طلا و سکه در هفته آینده جلوگیری می کند.

در زمان نگارش این مقاله، طلا در سطح جهان با سه دلار افزایش به قیمت ۲۰۲۰ دلار معامله می شود.

شقال در آستانه ۱۲ میلیون شبکه

در آخرین معامله هفته گذشته، قیمت سکه امامی ۳۲ میلیون و ۸۹۲ هزار تومان معامله شد. سکه بهار با ۹۰ هزار تومان افزایش با قیمت ۲۹ میلیون و ۸۱۰ هزار تومان معامله شد.

قیمت طلا همراه با افزایش قیمت سکه هر مثقال از طلای ۱۸ عیار ساخته شده بود ۱۱ میلیون و ۹۲۱ هزار تومان معامله شد. هر گرم طلای ۱۸ عیار نیز دو میلیون و ۷۵۲ هزار و ۸۰۰ تومان معامله شد. قیمت طلای مستعمل نیز به دو میلیون و ۷۱۶ هزار تومان رسید.

برای گزارش های بیشتر به صفحه طلا و ارز مراجعه کنید.










دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا